• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bovenste rijen vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

baszer

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Hoi,

ik wil de bovenste rijen vastzetten. Normaal doe je dit met beeld -> blokkeren -> titels blokkeren (en dan heb je geselecteerd wat je wilt vastzetten). Opgezocht op jullie forum. Ik doe dit ook, maar wat ik ook doe, excel blokkeert de eerste tien rijen? Wat doe ik fout?

Beste,

Eerst en vooral moet je rekening houden met volgende:

Je kan alleen de bovenste rijen en de kolommen links in het werkblad blokkeren. Je kan geen rijen of kolommen midden in een werkblad blokkeren.
De opdracht titels/rijen blokkeren is niet beschikbaar wanneer u een cel aan het bewerken bent of als het werkblad is beveiligd. Als je het bewerken van een cel wilt beëindigen, druk dan op ENTER of ESC

Als je dit weet, dan selecteer je de gehele rij vooraleer je iets vast zet. Je gaat naar je lay-out -> Schermafbeelding 2014-01-27 om 14.15.09.png (hier foto van waar je het kan vinden.

Normaal gezien zo nu uw probleem moeten opgelost zijn.

Beeld - blokkeren - bovenste rij blokkeren

bedankt, maar dat wist ik al. :)

mijn probleem is juist dat de verkeerde cellen worden vastgezet. Ik selecteer bijv. de eerste drie regels en klik dan op vastzetten. Iedere keer weer worden de bovenste tien rijen vastgezet. Hoe komt dit, en hoe kan ik dit verhelpen?

Het zou zo maar eens kunnen zijn dat je werkt met (vervloekte) samengevoegde cellen.

heb er een paar, maar die zitten bovenin, niet tot rij 10

Waarom post je niet dat bestand met verwijdering van gevoelige gegevens?

ik heb het zelfs bij nieuwe documenten...

ik heb bovenste twee rijen geselecteerd, klik op titels vast zetten, en dan komen er zwarte lijnen in beeld, precies waar het vast staat. Vast iets in mijn instellingen?

AvZ6gru.png

Je moet ook niet 2 rijen selecteren maar een(1) cel.

Selecteer A3 en voer dan titelblokkering maar eens uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan