Box versie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jim423

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
69
Hallo,

Kan ik Microsoft Windows Vista Home Premium NL, 32b, box van informatique op mijn HP PC zetten ? Er staat nl. bij de beschrijving dat je systeembuilder moet zijn ? :shocked:
Ik heb er een lege 200 GB HDD ingezet dus kan ik hem nu gewoon legaal installeren omdat er ook bij staat dat je er nieuwe hardware aan toe moet voegen ofzo.
Ik wil nl. niet 100 euro uitgeven en dat ik het nog steeds niet legaal heb. Retail is 315 euro per PC dus vind ik te duur. :D
Kan ik hem ook 2 keer activeren op dezelfde PC als er iets misgaat ? Omdat erbij staat PC gebonden wat houd dit precies in ?

Alvast bedankt voor reacties !

Jim
 
Ik neem aan dat je de OEM-versie bedoeld.

Inderdaad, die is stukken goedkoper. Naar mijn weten is het ook legaal om het te installeren, maar is de activering niet meer geldig als je 2 of meer componenten vervangt.

Edit: je kunt hem dus ook niet meerdere keren installeren dacht ik...
 
Ik neem aan dat je de OEM-versie bedoeld.

Inderdaad, die is stukken goedkoper. Naar mijn weten is het ook legaal om het te installeren, maar is de activering niet meer geldig als je 2 of meer componenten vervangt.

Edit: je kunt hem dus ook niet meerdere keren installeren dacht ik...

Je kunt hem maar 1 keer activeren ? Dus als ik wat verpest en moet opnieuw installeren kan ik niet meer activeren. Als MS zo gaat doen snap ik wrm mensen illegale gaan nemen :evil:
 
Je kunt hem maar 1 keer activeren ? Dus als ik wat verpest en moet opnieuw installeren kan ik niet meer activeren. Als MS zo gaat doen snap ik wrm mensen illegale gaan nemen :evil:

Ik begin maar niet over de keuze voor Vista :p.

Ik moet mijn excuses aanbieden, ik heb een fout gemaakt. Het nadeel van een OEM-versie is dat je hem niet mee kunt nemen naar een volgende PC. Eenmaal geinstalleerd op je PC, en geactiveerd, kun je hem dus niet meer installeren op een andere.

In andere woorden, als je computer kapot is, moet je een nieuwe licensie kopen.
 
Ik begin maar niet over de keuze voor Vista :p.

Ik moet mijn excuses aanbieden, ik heb een fout gemaakt. Het nadeel van een OEM-versie is dat je hem niet mee kunt nemen naar een volgende PC. Eenmaal geinstalleerd op je PC, en geactiveerd, kun je hem dus niet meer installeren op een andere.

In andere woorden, als je computer kapot is, moet je een nieuwe licensie kopen.

En stel ik moet hem opnieuw installeren op dezelfde PC ?
Kan niet ? :confused:
 
Dat kan wel :).

Bij het activeren worden de hardware gegevens door gezonden naar MS ?
Weet je zeker dat het legaal is, ik koop geen nieuwe computer?
Enne als ik er nou een nieuwe videokaart in zet om meer RAM werkt ie dan niet meer?
 
Bij het activeren worden de hardware gegevens door gezonden naar MS ?
Weet je zeker dat het legaal is, ik koop geen nieuwe computer?
Enne als ik er nou een nieuwe videokaart in zet om meer RAM werkt ie dan niet meer?

Tsja, daarvoor zou je even in de licensie moeten kijken van Microsoft :D
 
Je kunt gewoon wat hardware vervangen, Maar Vista OEM word gekoppeld aan het moederbord en dat kan je niet zomaar wijzigen. Zelf heb ik vanaf de eerste activatie de videokaart/ geluidskaart en geheugen veranderd Zonder heractivatie.
En zelfs dat kan via Microsoft geregeld worden.Maar je kunt het niet op een andere computer zetten want dat lukt echt niet.
 
Je kunt gewoon wat hardware vervangen, Maar Vista OEM word gekoppeld aan het moederbord en dat kan je niet zomaar wijzigen. Zelf heb ik vanaf de eerste activatie de videokaart/ geluidskaart en geheugen veranderd Zonder heractivatie.
Maar je kunt het niet op een andere computer zetten want dat lukt echt niet.

Oke, ik laat het idd op die PC maar zoals ik het nu begrijp is dat bij activatie het moederbord + proc. vastgekoppeld word aan je licentie key en dat bij een format C: je hem gwn weer opnieuw kan installeren met activatie ? Of niet ?
En wat bedoel je met: En zelfs dat kan door MS geregeld worden ?
 
Da's duidelijk je kunt gwn 5x activeren. :thumb: Moet genoeg zijn.
Nog steeds snap ik niet helemaal hoe ze hem nou koppelen ? Word die informatie bij MS opgeslagen ?
 
Bij de eerste online-activatie maakt je contact met de servers van microsoft. Deze registeren jou configuratie en zo kan men altijd zien of je het recht hebt op heractivatie of niet. Zou je het op een ander moederbord zetten is het einde verhaal en zul je niet kunnen activeren.
 
Bij de eerste online-activatie maakt je contact met de servers van microsoft. Deze registeren jou configuratie en zo kan men altijd zien of je het recht hebt op heractivatie of niet. Zou je het op een ander moederbord zetten is het einde verhaal en zul je niet kunnen activeren.


En met hetzelfde moederbord kun je 5x activeren. Ze bedoelen toch moederbord met systeemkaart :D
 
Het moederbord is de plaat waar het geheugen en de processor en eventueel de videokaart/geluidskaart op zit.Ook de kabels van je harddisk komen op het moederbord uit. Kortom het allerbelangrijkste onderdeel van je computer en deze mag Niet worden vervangen bij een OEMversie.De rest wel maar het kan goed zijn dat na twee dingen te hebben vervangen je toch opnieuw activatie moet aanvragen. Dus gewoon stellen 5 keer is niet waar.
 
Het moederbord is de plaat waar het geheugen en de processor en eventueel de videokaart/geluidskaart op zit.Ook de kabels van je harddisk komen op het moederbord uit. Kortom het allerbelangrijkste onderdeel van je computer en deze mag Niet worden vervangen bij een OEMversie.De rest wel maar het kan goed zijn dat na twee dingen te hebben vervangen je toch opnieuw activatie moet aanvragen. Dus gewoon stellen 5 keer is niet waar.

Dat weet ik wat het moederbord is alleen als je HDD + Geheugen vervangt moet je opnieuw activeren. (Moet je volgens mij zowieso al want je moet opnieuw installeren). Maar goed je kunt hem 5x activeren volgens die MS Support site na een format C: bijvoorbeeld, of geld dit alleen voor Retail ?
 
Dat stukje slaat dus op de dure retailversie.Voor de OEMversie staat dat aantal niet vast. Maar moederbord wisselen is einde verhaal.Je zult de prijs moeten afwegen en dat is voor de retailversie ruim 3 keer hoger.De ene keer schijn je na twee oponenten te vervangen al te moeten heractiveren en bij mij gebeurde er dus na drie zaken vervangen niets.
 
Dat stukje slaat dus op de dure retailversie.Voor de OEMversie staat dat aantal niet vast. Maar moederbord wisselen is einde verhaal.Je zult de prijs moeten afwegen en dat is voor de retailversie ruim 3 keer hoger.De ene keer schijn je na twee oponenten te vervangen al te moeten heractiveren en bij mij gebeurde er dus na drie zaken vervangen niets.

Ik vervang niets tenzij de videokaart msschn een keer. Dan hoef je volgens MS niet opnieuw te activeren. Goed.
Dan mn laatste vraag, is het legaal ? Ik heb geen nieuw systeem. Ik wil dus gwn Vista Home Premium installeren op een HP PC met een andere harde schijf.
 
Hier kan beter iemand anders even op antwoorden maar in mijn optiek is als je een OEMversie koopt mag je het erop zetten ook.
 
Hier kan beter iemand anders even op antwoorden maar in mijn optiek is als je een OEMversie koopt mag je het erop zetten ook.


Ja, want ik bouw opzich geen nieuw systeem maar kan hem toch gwn bestellen bij Informatique. Ik vind het wel vaag allemaal. 100 euro later zit ik nog steeds met een illegaal OS. :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan