Boxed koeler maakt herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom206

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Hallo,

Ik heb een pc in elkaar gezet maar de koeler van me CPU draait voluit (4500rpm) en maakt best wel herrie,
is hier iets aan te doen of is het beter om een stillere fan aan te schaffen?

Gegevens van me pc:
AMD Phenom II X4 965 processor + boxed koeler
Asrock 870 Extreme3 moederbord

Mvg Tom

kijk of er een kabel tegen aan zit zo nee
Scythe mugen 2 lucht koeler kost 34 euro en is erg stil

Oke thanks,
Had nog even gekeken in de bios, daar stons CPU fan op Full en draaide meer als 5000 toeren.
Wat ik soms ook heb met opstarten is dat ik een zwart scherm krijg met rechts onderin 0033.
Ik kan dan niks doen behalve de boel te resetten en meestal start me pc dan wel goed op.
Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Hoi,
Ik heb een pc in elkaar gezet maar de koeler van me CPU draait voluit (4500rpm)
heb je wel koelpasta tussen het koelblok en de processor gedaan?
Als je toch in het Bios was, heb je niet eens naar de temps van je processor gekeken?

Laatst bewerkt:
@mik koelpasta zit standaard op boxed koelers die hoef je er dus niet tussen te doen

Thnx wist ik niet, zet tegenwoordig zelden nog een systeem in elkaar. :D

Laatst bewerkt:
Ik heb de koeler er zo op gezet, zag dat er pasta op zat.
De temperatuur is zo,n 40 graden of iets daaronder.

Ik heb de Scythe mugen 2 erin zitten, ziet er goed uit en is zeer stil in vergeken met boxed koeler.
Nu zag ik in me bios dat hij 1500 rpm maakte en er stond in de bios: CPU koeler FULL
(Asrock Extreme3 870 moederbord)
Dit heb ik veranderd naar AUTOMATIC, en kon kiezen uit niveau 1 t/m 9
Ik heb hier niveau 6 van gemaakt en nu draaid hij standaard 1000 toeren.
De temperatur blijft onder de 30 graden, ook met een programmatje wat ik had gedownload met thermometer gaf dat aan. ( op het moment 28 graden)
Zijn hier nog betere instellingen voor, en wat voor temperatuur moet ik aanhouden?
Zit eraan te denken om nog wat niveaus lager te gaan.

30 graden is perfect een cpu kan makkelijk 50 graden worden hoger dan 60 moet je oppassen

lijkt mij beter om het gewoon zo te houden weet ook lucht koelers zijn afhankelijk van kamer tempratuur en zullen dus niet lager dan dat gaan

let er ook op dat je tempratuur onder load niet te ver omhoog gaat die word natuurlijk heter als de processor in hevig gebruik is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan