Boxen doen het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-verstandloos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
Hallo Allemaal,
Ik ben op het gebied van computersoftware etc als een ijsbeer in Zuid-Afrika als je bergijpt wat ik bedoel.
en sinds een paar maanden doen mn boxen van mn computer het niet meer. ik kan er nu echt niet meer tegen en wil ze weer maken. hier is het probleem misschien hebben jullie tips of ideeen:

-De 2 boxen zelf doen het nog want die heb ik los op mijn Ipod aangesloten en toen deden ze het nog.
-de geluidskaart hebben we vervangen voor een tweedehands van mn werk,die het gewoon deed. en nog deden de boxen niks. wel kwam er geluid uit als ik via mn microfoontje praatte via de computer door de boxen.
-Maar zodra ik bijvoorbeeld iets wil afspelen op winamp staat er: BadDirectSound driver. please install proper drivers or select another device in confugiration. error code 80070057.
Ik zou het echt niet weten wat het is.
Mjn broer die al iets meer verstand van pc´s heeft, die heeft enkele dingen geprobeerd met software waar het aan zou kunnen liggen maar toen deden ze het nog niet.

ik had zelf bedacht datr het alleen aan de inport ligt want via out werkt het wel met de microfoon bijv.

verder laat ik het aan jullie over, hopelijk helpen jullie me hier mee.

Elke ideeen,suggesties en tips zijn welkom!!!

Mvg Menno

Wat ik denk is dat je de drivers van de geluidskaart even zal moeten installeren.
Dus je zal erachter moeten komen welk merk en type geluidskaart erin zit en daarvan de juiste drivers moeten opzoeken.
Om erachter te komen welke kaart erin zit, kun je even het programma Everest Home downloaden en installeren.

Linkerrijtje klik je op computer en dan overzicht, dan zie je in het rechterschermpje bij multimedia de naam van je geluidskaart staan.

De microfoon is aangesloten op de audio-IN poort van je geluidskaart. De audio-OUT poort (voor play-back) moeten we controrleren. Ga om te beginnen naar Start>Configuratiescherm>Geluid en audioapparaten. Staan er in de drie langwerpige vensters op het eerste scherm audioapparaten vermeld? Zo niet, kijk dan of je met het rolmenu jouw Audio-Poorten kunt plaatsen.

Ga naar tabblad "Geluiden". Staat "Windows standaard" in het venster? Zet dat er anders in met het rolmenu. Ga naar beneden en selecteer een Windowsgebeurtenis, bijvoorbeeld Kritieke stop. Iets verder naar onderen klik je op het driehoekje naast het WAV-bestand. Hoor je een geluid? Zo ja, dan werkt in ieder geval het Windows geluidstuurprogramma.

Vervolgens open je Volumebeheer (rechtsklikken op het luidsprekericoontje in je Taakbalk naast de klok, of anders Start>Bureauaccessoires>Entertainment>Volumebeheer). Klik op Opties en vervolgens Eigenschappen. Staat er een audio-apparaat vermeld in het langwerpige venster? Zo niet, zoek met het rolmenu naar zoiets als Audio UIT, of Audio playback. Klik op OK en controleer je geluid.

Wat Winamp betreft: ga naar Opties>preferences>Output. Kies dan voor Direct Sound Output. Klik op Configure en kijk wat er in het venster naast Refresh staat. Verander dat eventueel met het rolmenu in de Audio-OUT poort van je geluidskaart.

mijn serienummer is CMI8738/C3DX en nu?

Boeing, jouw manier probeer ik zo ook even heel erg bedankt je hoort nog van me!!!

Probeer de truuk van Boeing nu maar even, want hij kan gelijk hebben door het feit dat je opname het wel doet.
Dat zou namelijk kunnen inhouden dat de drivers al geinstalleerd zijn, maar dat je configuratie niet helemaal goed staat.

tot voor ´´Zo niet, zoek met het rolmenu naar zoiets als Audio UIT, of Audio playback. Klik op OK en controleer je geluid.´´ lukt het nog maar er staat niks anders in het rolmenu als audio UIT.

en wat dat winamp betreft: waar moet ik dat vinden

alvast heel erg bedankt!

PC-verstandloos zei:
en wat dat winamp betreft: waar moet ik dat vinden
Sorry voor de vertraging, ik was op pad vandaag.

Winamp: ga naar Opties (bovenin het Winampvenster staat een menulijst), dan Preferences, dan Output en dan zie je als het goed is Direct Sound output en Wave output.

Selecteer Direct Sound output en klik dan onderaan op Configure. Nu kom je terecht op het tabblad Device. Naast Refresh is weer zo'n rol- of klapmenu. Als daar staat Primair sounddevice (of zoiets) kijk dan of je dat kan veranderen in de Audio-OUT van je geluidskaart.

Klik daarna op Apply. (De andere instellingen kun je later nog eens gaan bekijken. Je kunt fading e.d. instellen.) Als je geen Direct Sound output had staan doe dan het voorgaande bij Wave output.

Probeer daarna iets af te spelen met Winamp.

Edit: heb je nu al een WAV-gebeurtenis in Geluid kunnen horen?

Edit: bij nader inzien, als het voorgaande geen geluid oplevert, kijk dan via Start>Configuratiescherm>Systeem>Hardware en klik dan op Apparaatbeheer.
Kijk bij Besturing voor geluid, video en spelletjes. Klik op het + teken naast die regel. Staat er ergens een geel of rood icoontje? Zoek de regel op met de naam van je geluidskaart. Ga er met je muis op staan en klik rechts en daarna op Eigenschappen.Ga naar het tabblad Stuurprogramma en klik daarna op de menuknop Stuurprogramma bijwerken. Sluit daarna alles weer af en probeer geluid af te spelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan