Boxen opgeblazen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Laatst stonden ze nogal hard en ik heb het idee dat sindsdien ze een beetje kraken bij bepaalde tonen (vooral rechts).

Kan ik ze opgeblazen hebben? De muziek komt er in principe nog heel goed uit alleen soms kraakt rechts zeg maar (wel op ritme, met tonen dus geen stekkertje ofzo dat loszit).

En niet altijd (of ik hoor het niet altijd). Kan ik zoiets checken?

Andere boxen proberen en kijken of die ook kraken, maar dit zal weinig helpen...

Ik heb het ook eens hetzelfde als jou gehad, tijd voor een paar nieuwe boxen :)

Nja ik weet niet bv of het aan de muziek ligt of niet... Sommige nummers kraken natuurlijk. omdat ik het niet altijd hoor.

Speakerboxen blaas je niet zo maar op, het vaak de pieken in je geluid die dat doen, en dat heb nix te maken met het muziek wat te hard staat, of eens anderen boxen aanhangen en het zelfde nummer draaien, kijken wat er dan gebeurd, succes.

Laatst bewerkt:
Bij mij is het zo dat als m'n pc wat te overbelast is (DVD branden, muziek luisteren, spel, MSN) dat de muziek dan ook gaat kraken.. misschien is het dat?

Wanneer het random gebeurd zou ik het niet precies weten, hoogstens een vies plugje. Ja, ja, zelfs wanneer je die plugjes nooit aanraakt corroderen die plugjes IN de connector. Even eruit halen, "oppoetsen" met schone droge doek en klaar.
Wanneer het steeds bij hetzelfde stuk muziek is, kan het liggen aan het feit dat dat sprecifieke stuk te hard is opgenomen. Kan aan jouw opname liggen, maar ook aan die van de producer.
Ik heb een aantal voorbeelden in m'n CD kast staan van zeer gerenommeerde bands, die CD's uitbrengen met dit soort fouten.

Succes,
Fonz :thumb:

Ik hoor het wel(ha ha ha)

Fonz :thumb:

PS: Kan ook nog dat er een schuifje van je mixertje een tikkeltje te ver openstaat voor net die nummers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan