Boxen willen niet spreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_djel

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Beste mensen,

Ik heb vandaag een pc gekocht en heb xp home erop geinstalleerd, alles doet het behalve het geluid. Nadat ik de driver voor de on board geluidskaart had geinstalleerd kreeg bij het opstarten van windows en na het afspelen van een muziek je geen geluid, alleen zag je in wms wel dat het nummer afspeelde. En ik weet zeker dat ik de speakers goed heb aangesloten.
Ook kon ik niet door de microfoon praten, moet ik iets in de bios veranderen of op het moederbord, of moet ik contact zoeken met de winkel waar ik deze pc gekocht heb.

Ik heb een AC'97 Audio Device onboard geluidskaart.

Wie weet raad:(

Ga naar start>configuratiescherm>geluiden en audioapp.
Tabblad volume>geavanceerd
Staan de schuiven open?
Staat er nergens dempen aangevinkt?

Greetz Patrick

Heb ik ook gehad, ook met AC97 onboard.
Bij opstarten op DEL knop drukken zodra dit aangegeven wordt om in je bios te komen. Let even op, als je een wit schermpje krijgt (met wat velden zoals processor, disks etc) met daaronder de vermelding dat je op de TAB toets moet drukken om bios setup te zien , moet je eerst de TAB doen, daarna DEL.

Nu weet ik niet preies waar je moet in BIOS (sorry, zit op de zaak,geen moederbord boekje bijdehand), maar kies gewoon de tweede optie en druk op enter. Je loopt door de opties met pijltjes toetsen, en met Page-up en Page -down verander je de opties. F10 om te saven en exit (start ie opnieuw op). Let op, zoek gewoon even alle opties na, maar verander niets! Ga met Escape weer terug naar het hoofdscherm waar alles staat, en vandaar weer eentje naar beneden.

Volgens mij staat bij Integrated Periphals de optie om AC97 te activeren. Als je die gevonden hebt, aanzetten, dan f10, yes, enter en het zou moeten werken.

Laterzzzzzz

Ik heb in de bios gekeken, maar bij AC '97 onboard kon je kiezen uit 'auto' en Disabled' en in de bios stond het op auto, dus dat moet goed zijn.

Kijk even in het boekje waar alle aansluitigen aan de achterkant van je pc opstaan. Even dubbelchecken of je de speakers niet per ongeluk in de line-in hebt gedaan.

laterzz

Nee dat klopt, want die stekkertjes hebben een kleur en de aansluitingen ook dus dan is het niet zo moeilijk, ik heb het ook omgedraaid maar helpt ook niet

Ik heb trouwens ook al andere speakers geprobeert, maar daar was ook geen geluid uit te krijgen. Dus aan de speakers ligt het niet.

Dit is mijn moederbord:

SV400-L.jpg

Naast audio zit een zwart connectortje, volgens het boekje van mijn moederbord heeft het te maken met het geluid. Alleen weet ik niet waar dat stekkertje zit:( die daar op past.

In het boekje van je moederbord staat als het goed is ook ongeveer de locatie van dat stekkertje en eventueel welke jumper setting npodig is om geluid te krijgen. De tekening daarvan zal schematisch zijn, maar meestal is wel duidelijk wat wat is.

laterzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan