Boxjes weg; geluid doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne000

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Hallo,

Ik heb mn boxjes naar mn laptop overgeplaatst, maar nu heb ik geen geluid meer op mijn pc. Ik wel in mn scherm ingebouwde boxjes. Hoe kan ik er voor zorgen dat het geluid weer daarop komt? Ik heb bij configuratiescherm > geluid en audio al aangegeven dat ik 'stereo luidsprekers in beeldscherm' heb..Maar nog steeds geen geluid. Hoe kan ik dit oplossen?
bedankt

Hoi,

Meestal moet er een aansluitsnoertje van je monitor naar de pc gelegd worden.

Modag

in mn beelscherm zit een groen stekkertje, die heb ik in de groene ingang in mn pc zitten. heb ook nog rood en blauw, maar werkt allemaal niet.

Hoi,

Dat zou goed moeten zijn dan kunnen het twee dingen zijn:
1 je groene ingang op de pc is niet als audio ingang geselecteerd
2 waarschijnlijk zit er op de monitor zelf in het menu ook een volumeknop ingebouwd.

Modag

ik heb zowel op mijn toetsenbord als in mn beeldscherm een volumeknop, en die staan beiden op max dus daar zou het niet aan kunnen liggen..

Hoe kan ik de groene ingang als audioingang selecteren?

Hoi,

Voordat we verder gaan ik bedoel op het scherm het menu van je beeldscherm drukknopjes of zo op je beeldscherm ik denk dat jij de volumeknop in windows zelf bedoeld.
Welk merk en type beeldscherm heb je als ik vragen mag?
Modag

volumeregelaars die ik heb:
onderaan mijn beeldscherm een zo'n schuifrondje
op mijn toetsenbord volume knopjes
en natuurlijk rechtonder iccontje in windows
alles staat op max.

ik heb compaq FP 7317 als beeldscherm.
Als ik bij configuratiescherm bij geluid&audio kijk onder het kopje audio ; afspelen van geluid; standaard apparaat staat er: Realtek AC97 audio

werken de speakers in de monitor? (ik bedoel: zijn ze niet defect?)
is de kabel goed?

Hoi,

Sorry was even in de manual van je scherm aan kijken dat zou zo moeten.
nu even kijken naar je groene ingang op pc
als het goed is heb je rechts onderin de taakbalk een icoontje van raeltec staan als je daar met je rechter muisknop op klik kom je in hetschermpje van realtec.
daar zou je even moeten zoeken ben zelf ook de raltec even aan downloaden dus zometeen weet ik precies waar je moet kijken.

Trouwens heb je het al met een koptelefoontje geprobeerd op die groene ingang.

Modag

ik heb geen realtec icoontje in mn taakbalk..
op koptelefoon had ik idd al geprobeerd, zonder resultaat

Hoi

Ik ben er uit als je rechtermuisknop doet kan je soundmanager openen dan kan je daar in audio I/O selecteren en dan zou je hem daar op kunnen selecteren d.m.v. naast de kleur van ingang klikken en dan komt er een scherm met mogelijkheden.

Modag

Zie net dat je dat niet hebt, je zult dan eerst de nieuwe drivers moeten downloaden en installeren, je kunt dat hier doen:

Voor Windows XP: ftp://66.104.77.130/pc/audio/WDM_A404.exe
Voor Windows Vista: ftp://202.65.194.211/pc/audio/6285_Vista_APO_PG536.zip

Laatst bewerkt:
Hoi,

Klik op mijn link en dan krijg je die van realtek zelf.

Modag

ik heb 2/2.1 luidsprekers geselecteerd, maar nog steeds geen geluid??

bij connector detectie staat ook overal: niet aangesloten
en als ik start druk staat er: stop de andere audiotoepassingen voordat u begint

:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan