boxjes werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurrie

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

Ik heb windows xp home op mijn 2e hands computer geinstalleerd, en nu staat er geen audiostuurprogramma op. Ik heb geen idee hoe ik dit moet installeren, en waar ik dit vandaan moet halen. Wat ik weet van mijn geluidskaart is:
Het is van C-Media
Type: CMI8338/C3DX Audio Device. (dat stond op everest)

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik geluid op mijn computer krijg?

ps. Ik weet niet of ik mijn bericht op de goede plek heb geplaatst. Als dit niet het geval is mijn excuses.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee hoe ik dit moet installeren

Kies in de site die windowsvista net gaf (deze) achtereenvolgens voor PCI Audio -> CMI8338 -> Windows XP. Kik op next, op de volgende pagina kun je de driver downloaden. Pak het bestand dat je download uit (het moet als het goed is dit bestand zijn).
Bij de instellingen van je geluid waar eerst stond "geen stuurprogramma geinstalleerd" of iets dergelijks, kun je nu een nieuwe driver installeren en je gedownloade bestand selecteren.

Laatst bewerkt:
ik had dit al gedaan. Maakt het ook uit waar ik het uitpak? Want ik heb het in de map mijn documenetn gedaan, en er is niks veranderd. Ik ga gewooon via configuratiescherm naar geluid en audio o.i.d. en ik kan gewoon niks kiezen. Ik kan volumeregeling ook niet openen.

Na het uitpakken moet je het wel installeren, vriend!

Ik zit nu op een Vista-pc, ik zal morgen eens kijken hoe die opties over stuurprogramma enz. allemaal precies heten in XP.

Na het uitpakken moet je het wel installeren, vriend!

Dat snap ik, maar kun je me ook uitleggen hoe ik dit moet doen? Er zitten 3 vesrchillende bestanden uin:
een .cat bestand,
een .sys bestand
en een .inf bestand.

als je met de rechtermuisknop op het INF bestand klikt staat er als het goed is "installeren" bij.
als dit niet werkt kan je via apparaatbeher je geluidkaart opzoeken & daar selecteren dat je de driver wilt installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan