brader herkent geen cd's meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter momo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

momo

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Ik heb een LG GSA-4166B lightscribe brander gekocht prima maar sinds een paar dagen kan ik dus geen cd's meer branden,wel dvd's Niet met nero niet met alcohol. Ik heb hem al een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, heb ook het nieuwste stuur programma. Hij staat als master en de dvdrom speler op slave....
In mijn pc info staat hij echter als gewone cdromdrive die info doe ik hier bij misschien dat iemand een verkeerde instelling oid ziet.het gaat hier om de G schijf de h is de dvd rom:

Schijf G:
Omschrijving Cd-rom-station
Geladen medium Nee
Type van medium CD-ROM
Naam HL-DT-ST DVDRRW GSA-4166B
Fabrikant (Standaard cd-rom-stations)
Status OK
Overdrachtsnelheid Niet beschikbaar
SCSI-doel-ID 0
PNP-apparaat-ID IDE\CDROMHL-DT-ST_DVDRRW_GSA-4166B_______________1.02____\5&2E72089&0&0.0.0
Stuurprogramma c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys (5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158), 48,38 kB (49.536 bytes), 4-8-2004 0:59)

Schijf H:
Omschrijving Cd-rom-station
Geladen medium Nee
Type van medium CD-ROM
Naam HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B
Fabrikant (Standaard cd-rom-stations)
Status OK
Overdrachtsnelheid Niet beschikbaar
SCSI-doel-ID 1
PNP-apparaat-ID IDE\CDROMHL-DT-ST_DVD-ROM_GDR8163B_______________0L23____\5&2E72089&0&0.1.0
Stuurprogramma c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys (5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158), 48,38 kB (49.536 bytes), 4-8-2004 0:59)

oh ja ik draai op xp pentium 4
alvast bedankt voor het meedenken
Barbara

Het je misschien sinds een paar dagen ook een ander type cd's?
Ze worden niet herkend zou je zeggen.

Er staat bij G 'geladen medium nee'
Was dat ook inderdaad zo of zat er toen een cd in?
Doe het anders nog een keer met een cd er in.
De stations zijn OK dus het zou toch in die cd's te zitten.

Er blijft nee staan ook al doe ik er een cd of dvd in,bij de andere komt er wel te staan dat hij geladen is.
kword er een beetje moedeloos van ik geloof dat ik mijn oude brandertje maar weer terug zet en deze terug breng want arggg.

Nog even wachten. Ik vraag iemand die meer van hardware af weet.

zelfde probleem maar dan met dvd

Ik heb een dergelijk probleem. Ook een LG maar dan GSA-H20L (lightscribe). Sinds een paar dagen ziet de pc geen dvd (inhoud) meer. Als ik hem wil afspelen met powerdvd geeft deze aan dat er geen DVD in zit, terwijl ie er natuurlijk wel in zit. :rolleyes: Daarvoor herkende hij wel de dvd maar had ik enkel geluid en geen beeld. Snap er geen z** meer van:confused:

Ik heb dus excact hetzelfde probleem als Momo.
Precies dezelfde brander en opeens wil ie alleen nog maar DVD's branden, maar geen CD's meer.
Verschillende merken en types CD's geprobeerd.
Nero verwijderd en opnieuw geïnstalleerd; hardware ook eerst verwijderd.
Heb gelukkig nog garantie als het hardwarematig blijkt te zijn, maar het is wel frappant, dat dit de tweede brander is, waar dit mij overkomt.
Had eerst een Sony en die heb ik maar weggegooid, maar nu dus weer hetzelfde probleem met 'm slechts enkele maanden oude brander.

dvr zei:
Ik heb dus excact hetzelfde probleem als Momo.
Precies dezelfde brander en opeens wil ie alleen nog maar DVD's branden, maar geen CD's meer.
Verschillende merken en types CD's geprobeerd.
Nero verwijderd en opnieuw geïnstalleerd; hardware ook eerst verwijderd.
Heb gelukkig nog garantie als het hardwarematig blijkt te zijn, maar het is wel frappant, dat dit de tweede brander is, waar dit mij overkomt.
Had eerst een Sony en die heb ik maar weggegooid, maar nu dus weer hetzelfde probleem met 'm slechts enkele maanden oude brander.

even vraagje he, heb jij voor het laatst dvd's gebrand?

want ik heb hetzelfde probleem, en die begon nadat ik een dvd had gebrand, kan ik geen cd's meer branden

Heb die van mij inmiddels omgeruild voor een philips. Volgens LG zou de pc niet geheel 1 op 1 overeen komen met de systeemeisen.
De Philips doet het tot nog toe nog steeds.... duimen maar...

Probleem is bij mij inmiddels opgelost.
Heb nog wat verder rondgekeken en vond iets over "Aspi".
En inderdaad, die was bij mij volgens Nero niet geïnstalleerd.
Heb toen 'n systeemherstel gedaan en zie daar; hij werkt weer naar behoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan