Brand(end)probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

roy464

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
10
Wie weet raad op het volgende:

Als ik een dvd of cd wil branden (dvd/cd met of zonder '-R'), krijg ik steevast de melding dat ik een schijf in de brander moet plaatsen omdat de schijf die er op dat moment inzit vol is. Terwijl de te branden schijf gloedje nieuw uit de verpakking komt.
Als ik de schijf via 'Mijn computer' controleer, staat er dus ook écht niks op. Logisch.
De melding komt tevoorschijn bij WMP of welk ander brandprogramma ik ook heb geprobeerd. Ik begrijp er niks van en weet ook niet wat het zou kúnnen zijn.
Ik gebruik Windows XP.

Iemand een goede raad/tip?

Alvast héél hartelijk bedankt,
Roy
 
Er zijn 2 soorten dvd's +R en -R, eerst zul je dus moeten weten wat jouw brander kan branden. Dit kun je o.a. zien met Nero Infotool.
 
Er zijn 2 soorten dvd's +R en -R, eerst zul je dus moeten weten wat jouw brander kan branden. Dit kun je o.a. zien met Nero Infotool.

Volgens Nero Infotool het volgende:

Supported Read Features:

CD-R V
CD-RW V
DVD-ROM V
DVD-R V
DVD-RW V
DVD+R V
DVD+RW V
CD Text V
CD+G V
C2 errors V

DVD-RAM en DVD+R DL hebben géén vinkje.

Bij Supported Write Features staat:

CD-R V
CD-RW V
DVD+R V
DVD+RW V
Buffer Underrun Protection V

DVD-RAM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R DL en Mount Rainier hebben geen vinkje.

Modes: Packet, TAO, DAO,SAO, RAW, SAO 96, RAW en DAO 96

DVD Features:

Region Control: RPC II
Region Code: 2
Changes Left: User: 4
Vendor: 4

Dat is alles wat er staat. Hopelijk is dit voldoende.

Cheers,
Roy
 
Prima :thumb:

Dat betekend dus dat jouw brander alleen DVD+R kan schrijven (CD's zit geen verschil tussen).
De DVD's waarop je wil branden staat daar een + of een - op ?
Staat er een - op dan zul je ze niet kunnen branden, staat er een + op dan zou je brander het wel moeten kunnen.
Het kan echter zijn dat jouw brander de schijven niet herkend, en dan zul je moeten kijken of je de firmware van de brander kan updaten.
Heb ik zelf ook al eens moeten doen, was blij dat ik die 50 schijfjes niet hoefde te dumpen.
 
Hoi !
'
Daar moet je eenvoudig een CD'tje mee kunnen branden !

Maar: het lijkt me niet de nieuwste, dus geeft een firmware-update misschien een verbetering.

Greetz,

Harry.
 
Hallo Harry,

Ik kan er wel muziek mee branden, mp3's.
Maar ik wilde eigenlijk films gaan branden die ik van het net heb gedownload.
Helaas pakt de brander de DVD+R en de DVD-RW niet.

Maar zo'n firmware-update, is dat moeilijk ? kan ik beter laten doen of niet ?
Zo handig ben ik er niet in.:eek:
 
Maar zo'n firmware-update, is dat moeilijk ? kan ik beter laten doen of niet ?
Zo handig ben ik er niet in.:eek:

Is te doen, je moet even op de website van de fabrikant van je brander kijken.
Meestal zit er onder "Downloads" of "Support" een optie om firmware te downloaden.
Kijk wel goed of het de firmware is die voor jou type brander geschikt is. (zoek dus eerst uit welk type brander je hebt!)
 
Is te doen, je moet even op de website van de fabrikant van je brander kijken.
Meestal zit er onder "Downloads" of "Support" een optie om firmware te downloaden.
Kijk wel goed of het de firmware is die voor jou type brander geschikt is. (zoek dus eerst uit welk type brander je hebt!)

Zelf heb ik op de website van LG (Life's Good) gekeken - van hen is de dvd-speler die in m'n pc zit, maar de term firmware kent men niet en ook bij Downloads en Support kan men mij niet verder helpen. Bij Google firmware+LG ingetypt, maar dan krijg ik zoveel info dat ik het niet meer weet of kan overzien.

En om even terug te komen op een eerdere reactie (zie mijn tegenbericht met de groene "vinkjes"): Of ik nou dvd+r, dvd-r, cd-r of cd+r wil branden, ik krijg steevast het bericht dat de schijf vol is en dat ik er een nieuwe schijf in moet doen. Dus haal ik er maar wéér eentje uit de verpakking.
Very strange.....
 
Persoonlijk denk ik aan een nwe brander halen, geen gesodemieter met die ouwe.
Maar je kán de laser nog schoonmaken met een daarvoor bestemde cd, deze kost rond de 10 euro
Misschien heeft een buurman/vrouw ook wel zo'n ding liggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan