Brand of iso fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
557
Hallo allemaal,

Ik heb een isotje gedownload van 900mb op een computer waar ik nog niet veel software op heb staan.
Aangezien ik zo snel even de CD-R van Alcohol 120% kon vinden heb ik de inhoud van het isotje op een DVD+RW laten branden.
Het was een een nieuwe DVD+RW en na afloop kon ik dus op de DVD zien (gewoon zonder computer :p) dat er ongeveer 900mb op gebrand was.

Als ik de DVD+RW weer terug in de pc stop en ik open de map dan ziek ik dus een lege DVD+RW.
Het vreemde is ook dat er bovenin mijn Windows venster (blauwe balk) staat CD-rom-station.
Terwijl als ik de DVD uit het station haal er gewoon staat DVD-rw-station.

Ik heb daarna dus toch de CD van Alcohol 120% opgezocht en heb de .iso geprobeerd te openen via een viritueel station, maar ook dit lukte niet.

Toen ging ik nog twijfelen aan de DVD+RW en heb hetzelfde brandproces op een gewone DVD gezet, maar al het bovengenoemde kwam weer voor (terwijl ik ook op de achterkant van de DVD kan zien dat er iets is gebrand).

Als ik hem wil gaan branden met Nero krijg ik wel de volgende vensters:
prntscrn1.PNG

prntscrn2.PNG

Aangezien ik hier niet echt wist wat ik moest doen heb ik in het vorige venster maar op negeren geklikt.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt,

Karim
 
Hoe en als wat heb je die iso gebrand en waarmee?

En heb je de dvd wel afgesloten?
 
Ik heb hem gebrand met Nero 7 Premium.
Ik heb bij de DVD+RWtjes de DVD niet afgesloten, maar de 2de keer op een gewone DVD heb ik dat wel gedaan.

Maar als ik d schijf niet sluit werkt het dan niet?
 
Heb je hem als image file gebrand?

En volgens mij eerst afsluiten om te kunnen gebruiken
 
Ik heb gewoon op het isotje geklikt en dan opent hij hem automatisch met Nero.

Ik zal hem nu eens proberen op DVD+RW te zetten en de schijf te sluiten.
 
Je hebt dat iso bestand op je vaste schijf staan vermoed ik. Heb je de daemon tools geïnstalleerd staan? Zo niet, doe dat dan eens en open het iso bestand met daemon. Daemon zorgt er voor dat je de iso als een volwaardige CD/DVD ziet. Hij zal hem ook automatisch opstarten als de iso daarin voorzien is.
Eigenlijk ziet jouw PC nu een extra DVD-drive en kan je een standaard DVD-kopie nemen van de Daemon drive naar je CD-RW drive met Nero... Je kan ook de inhoud van de iso zo via daemon gebruiken als je dat wil. Je hoeft hem niet persé op een DVD te branden, tenzij je hem in een DVD-speler wil gebruiken :)
Als je de iso niet meer wil gebruiken doe je een unmount van de iso in Daemon.
 
Sorry voor de late reactie...
Ik heb het druk gehad.

Ook als ik hem met een virituele schijf van DAEMON tools open krijg ik de melding dat windows de schijf niet kan lezen.
Ik trek dus de conclusie dat er iets mis is met het .iso bestand...

Of heeft het toch iets te maken met de blokomvang (De fout die Nero geeft)?
 
Allebij, aangezien je vermoedelijk een corrupt bestand hebt kan nero de blokomvang niet goed detecteren en dus geefttie die melding, gewoon weer downloaden is mijn advies
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan