brand proces blijft hangen(nero 7.0)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scheveningertje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
Hallo,

Ik heb een probleem met Nero 7.0.
als ik een cd wil branden, blijft op ongeveer 10% de vooruitgangsbalk hangen.
Echter loopt wel de tijd door, zodra de geschatte tijd voorbij is.. duurt het nog een minuut voordat hij de melding geeft dat het branden is mislukt.
Ik heb net een andere writer in de pc gezet, dat mocht niet baten.
Hebben jullie een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Mijn pc is een Pentium 4 met 3,0GHZ mijn werkgeheugen is 512+256mb.

Ik hoop snel wat te horen.

Groeten,

Danny

nou, er komt dus geen foutmelding, opgegeven moment stopt het vooruitgangs balkje (bij ongeveer 10%)

na ongeveer 1 minuut na de berekende tijd dat de brander nodig heeft om het cdtje vol te schrijven krijg ik de fout: het branden op zoveel snelheid is mislukt.

Welkom op Helpmij.:)
Nero al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. De eventuele updates geinstalleerd?

Ja, dat snap ik maar je kan ook een log tevoorschijn halen. Moet je geloof ik op meer informatie klikken of zo.

dank.

Ik heb nero inderdaad al een x verwijdert.
Ook de firmware van mijn dvd brander een update gegeven.

Dat mocht niet baten, nu een cd brander erin gezet, die altijd goed heeft gefuncioneert in mijn andere pc, en ik krijg gewoon precies hetzelfde probleem.

Soms brand hij trouwens wel netjes de cd vol, maar dan ongeveer op de helft van de cd geeft de cd speler een error, alsnog fout gebrand dus....

Oke, ik heb net even gekeken of ik die log tevoorschijn kan halen.. maar dat lukt mij niet... dat kan zeker alleen na een brand proces?

het probleem is ook dat Nero vastloopt, ik krijg die foutmelding... en als ik nero dan naar voren wil halen, zie ik een wit veld.... als ik vervolgens 2 of 3x op dat veld klik sluit de pc automatisch dat venster

Probeer dan even met XP te branden. Dan kan je in ieder geval kijken of het aan de hardware of aan de software ligt!

ahh, dat is een goeie inderdaad

Dat is toch gewoon een kwestie van een aantal mp3tjes selecteren, en dan gewoon naar de desbetreffende station te slepen is het niet?

Links kan je in het menu kiezen nadat je geselecteerd hebt "NAAR AUDIO CD KOPIEREN"

Rechtsklikken en "kopieren naar" kan ook!

Ik heb het gedaan zoals het me verteld is, maar hij brand nu dus via windows media player... is dat normaal?

Uh...weet ik ook niet preceis. Zal ik ook moeten kijken. Maar hij brand dus wel?

Als je de eerste optie neemt gaat hij via Mediaplayer anders niet!!

Laatst bewerkt:
hij is ik weet niet hoe lang bezig met converteren, daar is hij nu dus nog steeds mee bezig... kwestie van afwachten.

Ik kreeg ook een idee dat het mischien aan het kabeltje ligt die van mijn moederbord naar de brander loopt... is dat een mogelijk?

Probeer eerst 'ns het brandgebeuren van XP zelf uit te schakelen en brand dan nog een keer met Nero.

Start/uitvoeren--->>> intikken: services.msc ENTER

Zoek in de lijst naar 'COM-service voor IMAPI cd-branders'. Hierop rechtsklikken en voor Eigenschappen kiezen.

Klik bij 'Status van de service' op stoppen en kies bij 'Opstarttype' voor Uitgeschakeld. De computer even opnieuw opstarten.

Probeer het nu nog een keer met Nero.:)

Via windows media player werkt het wel...

Heb het met Nero geprobeert na 'COM-service voor IMAPI cd-branders' te stoppen.

Dat werkt niet, hij maakt de cd wel af zonder fouten volgens nero, maar de cd speler vind hem niet.

Wat me opvalt is dat de buffers op 0 blijven staan, af en toe schiet hij uit naar de 100%.

heeft iemand een idee wat ik nu nog kan doen?

Laatst bewerkt:
update:

Hierbij een plaatje bij de foutmelding die ik nu krijg.
Ik heb nero eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd......

Nu wordt het buffer balkje grijs en krijg ik onderin te zin bij de buffer dat hij failed is.
ook hierbij een filetje met de log van het brand proces

Ik weet niet of er nog mensen zijn die weten wat er is?

Bijlagen

• fout nero.JPG
    fout nero.JPG
    75 KB · Weergaven: 62
  • nero log.txt
    nero log.txt
    17,5 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan