brand prog. voor 4x brander in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.bongers

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2002
hallo ,

Het lukt me niet meer om een cd te branden op mijn 2e pc sinds ik xp draai !

XP is te nieuw en de Brander is te oud !

Welk brand programma voorziet dit probleem ?

Nero / cdmate / cd creator werken niet !

hoi,

het is een merkloze brander! van dixons ong. 3j.

en win xp herkent hem goed!

alleen is win xp te nieuw voor de wat oudere brandprog.

en de XP brand prog. kennen de brander niet!

Branden.

Je zegt dat verschillende brand programma's niet werken.

Ik weet uit ervaring dat (vrijwel) alle Nero versies wel gewoon onder Win Xp draaien.

Welke versie van Nero heb je dan? :confused:

Je kan een firmware update uitproberen maar dan moet je natuurlijk wel weten van welk merk en type je brander is.

De optie apparaatbeheer (in het configuratiescherm) moet in ieder geval een omschrijving geven van je brander. (de apparaat naam "merkloze brander" bestaat niet) :)

Vertel eens de exacte naam die windows aan de brander heeft gegeven.

Merkloze branders bestaan niet, ze zijn altijd afkomstig van een of andere merk fabrikant.

Met een beetje Googlen moet je meestal wel achter de fabrikant komen.

Of ze met Win xp willen samenwerken is een ander verhaal, maar soms met een firmware upgrade op te lossen.

Mvg.

Voorheen had ik een simpel brandprogje van HP. Deed het eigenlijk goed ondanks gepiep bij de installatie.
Ik heb al op de site gekeken maar ik blijf hangen op de naam die ik me niet meer herinner.
Er zijn trouwens genoeg gratis progjes die je uit zou kunnen proberen.
In ieder geval kan XP er zeker niet tegen als er nog een cd brandprogramma op de schijf staat.
Resten van geprobeerde programma's zou ik dan ook heel goed opruimen.

opruimen ? Wat doe ik verkeerd als ik onder software het bewuste programma verwijder ? Zij er nog andere mogelijkheden?

Ja, het zijn juist de resten van voorheen geinstalleerde brandprogramma's in je register die je dwars kunnen zitten maar als je daar nog nooit in hebt gezeten is het riskant.
Easy cd Creator en Nero gaan b.v. totaal niet samen.

Je kunt met een programma zoals Tweak XP, System Mechanic je register opschonen.

Nog directer is de volgende manier maar wel riskant als je onbesuisd te werk gaat.

Maak een makkelijke te vinden map onder jouw documenten en noem deze register backup.
Klik op Start/uitvoeren en typ regedit.
Klik op Bestand/Exporteren en zoek je net gemaakte map op. Daar komt nu die backup van het register in.
Klik op bewerken/zoeken en typ b.v. Ahead in (Nero)
Als je wat gevonden hebt delete je en ga je weer naar bewerken en zoek je de volgende. (kan makkelijker maar ik vergeet het steeds)
Probeer op die manier zoveel mogelijk te vinden van software die je uitgeprobeerd hebt op je pc.
Alleen als je iets ziet van shared dll's of zo kun je die beter laten staan.

Vaak zie je, doorbladerend, in alles wat met software te maken heeft meest.

Gewoon nero draaien, dat draaide hier met een eenvoudige 2x speed brander ook vrij goed.

Goeiemorgen DarkZen :D

Het lukt me niet meer om een cd te branden op mijn 2e pc sinds ik xp draai ! Nero / cdmate / cd creator werken niet !

Trouwens, ben je helemaal bij met XP A.Bongers??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan