Brand 'Succesvol', Disc blijft echter 'leeg'

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeBomas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Heb sinds een week een probleem met mn DVD brander (PIONEER DVD-RW DVR-K14RA).
Tot dan toe heeft ie het altijd prima gedaan, maar sinds een week (ik kan me niet herinneren iets cruciaals verandert te hebben aan de computer (Windows XP, Acer Aspire 1360). Ik heb altijd dezelfde schrijven gebruikt (Philips DVD+R) en daar eerder nooit problemen mee gehad.
Het probleem doet zich voor zowel wanneer ik brand met NTI (buy-ware) als met InfraRecorder (OpenSource).
(InfraRecorder is overigens pas geinstalleerd NA de problemen met NTI optraden).

Het probleem:
Volgens de programma's gaat het branden helemaal goed. InfraRecorder sluit de dvd's af dmv het aanvinken van 'Fixate Now'... en geeft aan dat dit succesvol lukt.
NTI geeft geen problemen met 'session at once', maar geeft wel problemen met de 'Disc-At-Once'-optie: deze timed-out op een gegeven moment na 10 minuten stil te staan na het eigenlijke brandproces.
In beide gevallen ziet de schijf er verder prima uit (alsof ie inderdaad gebrand is), maar als ik hem opnieuw in mn dvd-brander doe, dan herkent explorer geen inhoud op de disc.

Ik heb geprobeerd via InfraRecorder een .ISO-image te schrijven. Dit gaat prima. De .ISO kan ik vervolgens mounten met DAEMON-tools (freeware), en die herkent de losse bestanden in de .ISO.
Als ik vervolgens de .ISO fik krijg ik weer het zelfde probleem: Explorer herkent de inhoud niet. (Mn DivX-speler herkent de inhoud evenmin).

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen?

- Thomas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan