Brande vanuit explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Berichten
221
Hallo Forum,

Ik was altijd gewend, om mijn documenten regelmatig naar cd te branden.
Ik deed dit altijd in Windows XP, via de verkenner. Erg gemakkelijk.

Ik heb sinds kort een DVD-brander, en eigenlijk wil ik ook bestanden vanuit de verkenner naar de DVD branden, dit gaat echter niet.

Ik heb de CD-Brander in G: zitten ern de DVD-Brander in F:
Als ik de DVD instel zodat erop gebrand kan worden, wordt de instelling automatisch teruggezet naar de G:-schijf.
Is het niet mogelijk om vanuit de verkenner naar een DVD-Brander te schrijven, of doe ik iets fout.

Dank u wel.
 
Als je wilt branden vanuit bijv verkenner, dan moet je het programma InCD van Nero installeren. Hiermee kan je, na een format, direct naar CD of DVD branden.
 
Ja, ik ken het programma INCD, heb ik vroeger ook gebruikt, maar sinds Windows XP, kun je gewoon vanuit de verkenner bestanden naar CD schrijven.

Ik doe dat altijd. Is gemakkelijk, en je kunt steeds bestanden blijven toevoegen totdat de CD vol is.

Ik wil nu hetzelfde doen, maar dan naar DVD schrijven.
Mijn vraag was eigenlijk, ondersteunt Windows XP het schrijven naar een DVD vanuit de verkenner niet.

Grotere bestanden zoals filmpjes wil ik graag archiveren door ze als data op te slaan op DVD.
Nu doe ik dat via Nero.
 
Aangezien ik de verkenner nooit gebruik, was deze mogelijkheid mij niet bekend. Mijn steun en toeverlaat voor dit soort activiteiten is Total Commander. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan