branden bin / cue ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hallo,

Ik heb een bin en cue bestand en probeer dat op DVD te branden.
Het bin bestand is 3.75 Gb

Wanneer ik dit probeer te branden met NERO op een DVD + RW en de cue selecteer [ beide staan in dezelfde map ] krijg ik de melding :

Sorry, your compilation cannot be written on this kind of disc. Please insert a disc of the correct type or modify the settings of your compilation to make it compatible with the current disc.

Disc required for the compilation CD R / RW

De instellingen van NERO staan echter op DVD

Wanneer ik er een CD R / RW indoe zegt NERO dat er [ natuurlijk ] niet genoeg ruimte is .

Is het soms ook nog mogelijk dat zo'n bin bestand niet op een DVD + RW gebrand kan worden en wel op een DVD - RW ?

Hoe brandt ik dit ?

Alvast bedankt.

Jaap.

Voor een image branden hoef je zelf niks in te stellen in nero.
Klik op tabblad recorder>image branden en selecteer de .cuefile.
Als het goed is weet nero nu uitstekend wat er mee te doen.
Anders doe je het met clone cd.

Heb ik dus gedaan maar dan krijg ik dus die mededeling.

Zie trouwens ook bij het gebruik van een DVD RW dat de balk onderin NERO maar tot zo'n 800 Mb gaat terwijl de rest van de balk rood is [ tot bijna 4 Gb

De DVD schijf lijkt dus gezien te worden als CD ?

Dat lijkt er zeer sterk op ja... vaag
staat er nog data op? wis anders eerst even de dvd-rw

Antwoord branden mischien.

Zo te zien staat de door nero gebruikte recorder als cd brander ingesteld.
Bij nero 7 kies je bewust voor een cd of dvd.
Bij vorige versies kan je de brander kiezen,
bv. een image brander of de cd brander of de dvd brander indien natuurlijk aanwezig.
Zie je dit veld waar de brander vermeld wordt klik dan eens op het pijltje rechts van dit veld en kies dan de juiste brander.
Ziet je hier niet dat je een dvd brander hebt dan en je weet zeker dat je die hebt zou je nero eens opnieuw kunnen installeren.

Als ik NERO SmartStart opstart heb ik in het menutje
bovenin al DVD gekozen.

Ook in Express en Burning Rom staat als recorder de DVD recorder geselcteerd maar nog staat de lichgele
[ maximum ] lijn bij +/- 700 Mb, de rest is rood en de foutmelding uit mijn eerste post komt nog steeds.

Open ik daarentegen b.v. een VIDEO_TS map van laten we zeggen 3.8 Gb dan gaat het wel goed.

Snap er niks van.

Opgelost !

Ik heb d.m.v. Isobuster het bin bestand geopend, dit in z'n geheel naar de harde schijf geexporteerd en dit daarna gewoon op DVD gebrand met NERO.

Het werkt.

Jaap.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan