Branden duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

goodspeed

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2003
Holla

Ik heb een nec 2500 dvd brandertje. Een 2,1 Ghz Pro. en de rest is ook op dat niveau. Nu lees ik hier en daar wat p sites hoe lang het duurt als je een VOLLE DVD +R brandt op 4x. Meestal ligt dat rond de 20 minuten. Bij mij echter duurt het maar liefst 50 (!) Minutten om op 4 speed een VOLLE DVD te branden ...

Ahum Ahumm..heb ik bepaalde instellingen verkeerd staan ofzo ?> Of staan die jumpertjes achter op mn dvd brander verkeer ofzo ? Of denken jullie dat dat de normale tijd is voor het branden van een DVD ??

Peace, BBoy

Ik heb ook de 2500 en brand op 4x binnen een kwartiertje een schijf vol. Als je een 4x DVDR gebruikt, wil dat niet direct zeggen dat je ook met 4x brandt. In het brandprogramma kan best 1x of een andere snelheid zijn geselecteerd.

Met welk programma brand je?

Hmm.zzz...ik brand met Nero 6. En het een en ander weet ik wel van computers af. Ik snap dat niet...Als hij gaat branden zegt ie bij alle vermeldingen netjes dattie met 4 speed brand. Nu begin ik me egt genaaid te voelen door mn brander :(

Oh ja...en een volle CD, 700 mb op 32 speed brand ik in 10 minuten, is dat wel gangbaar ...??

Geplaatst door goodspeed

Oh ja...en een volle CD, 700 mb op 32 speed brand ik in 10 minuten, is dat wel gangbaar ...??

Jep dat is wel redelijk gangbaar ja.

Dus ik word alleen door mn DVD brander gen**id als ik een dvdtje brand. ****zooi...te bedenken dat ik nu een stuk of 30 DVDs heb gebrand..allemaal rond de 60 minuten ...dat is ongeveer 30x40= 1200/60 = 20 uur tijdverslpilling !!! Waar kan dat in hemelsnaam aan liggen ? Krijgt hij niet genoeg data om die te branden? IS de aansluiting niet o.k. ofzo ?

Hoi,

700mb in 10 minuten op 32 speed is niet echt gangbaar... bij mijn plextor doet ie dat in 3 minuten en een dvd op 4 speed in 15 minuten. Waarschijnlijk staat er ergens een instelling niet helemaal goed.. kijk eens of je buffer underrun aan heb te staan.. zo ja. Zet die eens uit en test eens een cdtje.. misschien dat ie veel bufferunder runs krijgt.

Enige oplossingen hiervoor zijn, je HDs defragmenteren, meer geheugen in de pc, de cache in nero verhogen staat ergens in instellingen geloof ik.

Of de brander is niet helemaal goed meer... maar probeer eerst de bovenstaande dingen maar effe.. Dan hoor ik het wel.

Groetjes, Dj Viper

De aansluiting zal wel in orde zijn, anders kun je helemaal niet branden. Heb je meerdere apparaten op dezelfde aansluiting? Is de ene master en de andere slave?

Ik heb twee dingen op één kabel. Een dvd/cdrom speler en die nec 2500 dus. Ik weet eerlijk gezegd niet welke of master of slave staat. Er zijn drie mogelijkheden bij de jumpertjes..eerst deed de dvd brander het niet..toen ik eeen jumper verzet had herkende XP hem. Welke van de drie moeglijkheden moet ik hebben ? En wat kan ik het beste als master aan hebben staan ..?

En Dj Viper:

Ehmm..ik heb nog 10 gig op mn pc vrij. Geheugen 512 mb DDR 1700 (d8 ik) en een redelijk snelle processor. Daarnaast hou ik mn beestje altijd heel netjes. Dus daar kan het niet aan liggen denk ik.
En ik heb daarnaast maar een keer een melding gehad van buffer underrun. Dat meldt ie meestal..

DVD brander Master, ander apparaat Slave.

Ik heb net gechecked, ze staan al goed...

heeft dan niemand een idee hoe dat kan ?
Als ik op het net zoek heb ik het idee dat ik de enige op de wereld ben met dit probnleem...:8-0:

Tijdens het branden gaat mn buffer van laag naar hoog , van hoog naar laag enz...vrij snel, elke seconde veranderd ie..is dat wel ok
?

En hoe zit het met branden onder Track at once, of disc at once ?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hmm.. van hoog naar laag en terug zeg je al... dat zijn dus al heel veel buffer underruns... dan is het probleem dus dat ie niet een constante doorvoer naar de brander heeft.

heb je verschillende dingen aan te staan op de achtergrond. zoals programmas die nog draaien en bezig zijn, virusscanner moet natuurlijk het liefst uit staan en andere processor verslindende progs ook. Geef eens een lijstje met die programmas die in de taakbalk aanstaan of op de achtergrond draaien.

Groetjes, Dj Viper

Ik brand altijd zonder progjes die actief je processor belasten. Op de achtergornd, balk, heb ik Norton Antivirus, Norton Internet Security, N-Vidia, Creative en scanner quicklaunch toepassingen...

Maar ik heb 512 ! mb ddr ! en een xp 2100 ...dat kan tog zeker geen rol spelen ?

Ik heb trouwens de instellingen van Min Cache van 16 mn op 100 mb gezet...kweet ook niet of ik daar iets mee opschiet...

Met al die dingen wordt in rusttoestand de processor maar ong 5% gebruikt..

Maar hij gaat nooit helemaaaaaal omlaag..meestal naar rond de 15% en dan weer naar de 99...en zo door

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja, dat klopt, maar dat heen en weer gespring is al een teken van de doorvoer en bufferunderrun.

Als je verders niets aan hebt te staan zou je nog kunnen proberen via nero de readbuffer te vergroten, dat staat ergens bij de instellingen van de brander gedeelte in Nero zelf

Groetjes, Dj Viper

Geplaatst door DjViper
Hoi,

... maar dat heen en weer gespring is al een teken van de doorvoer en bufferunderrun.

Groetjes, Dj Viper

Bedoel je daarmee dat er te weinig data wordt aangevoerd om op de cd te branden? Misschien kan dat dan komen omdat je een langzame schijf zou hebben?

Ik ben ook van plan om over een tijdje een DVD Brander te kopen, dus dit onderwerp interesseert mij wel. :)

Hoi,

Zou kunnen dat het komt door een te langzame HD, maar dat is tegenwoordig al weer onmogelijk. Meestal hangt het af van wat gebeurt er allemaal tijdens het branden van een cd of dvd. Het liefst niets. Maar het kan van alles zijn wat een foutje maakt tijdens het branden.

99 procent van de computers is wel geschikt voor een dvd brandertje. Fabeltjes over computers met langzame HD zoals 2 jaar oude HDs dat die dan niet goed werken zijn fabeltjes..

Groetjes, Dj Viper

Jongens...
Intussen brand ik nog steeds cd`s met 32 speed , in 12 minuten en dvds op 4 speed in 50 minuten.
Ik heb alles geprobeerd wat jullie me adviseerden..
niks wwerkt...

is er dan egt niemand die de oplossing kan bedenken ?
dit tijdperk heeft tog best veel computerfreaks d8 ik:p

het probleem van je probleem, maar nu de oplossing

Hai, ik heb PRECIES hetzelfde probleem, alleen dan met en NEC-1300A, op 4x speed duurt de DVD 3 kwartier, niet erg flex dus, maar mijn CD-brander, een Lite-On flikt precies hetzelfde, 15 minuten wachten op een 52x-gebrande CD... ik weet denk ik WEL wat het probleem is maar niet de oplossing, enkel moet de originele steller van deze vraag mijn vermoeden bevestigen:
vroeger gaf mijn bios aan: Lite-On LTR 1522
en JLMS XJ-125
en NEC_DVD-RW_1300A
(ofzoiets dan)
en nu alleen nog maar 3x ATAPI-CDROM

ik ben heilig overtuigd dat hier het probleem in zit

Iemand een oplossing??
Er is geen biosflash uitgevoerd alleen een format c:

Mijn probleem is opgelost.
Oplossing : Formateer je Pc en zorg dat je DVD brander al aangesloten zit als je gaat formatteren. Je Pc is overbeladen met troep...net een volle kast waar geen dvd brander meer bij kan. Leeg die kast en doe die brander er als eerste in.

Got the message ?

Ik brand cds in 3 minuten en dvds in 15.

Holla

Huh???

Ik vat het niet...

Moet je dan de pc formatteren en dan alle hardware eruit halen, behalve je schrijver??? :8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan