Branden duurt langer dan 45 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijn92

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Berichten
79
Hallo,

Ik heb gisteren mijn externe brander van Philips uit elkaar gehaald en in me PC gebouwd.
De branders waren toen in de uitverkoop voor € 10,00. Dat is spot goedkoop voor een dual layer.

Nu wilde ik een dvd branden met die philips, die is aangesloten op de 2e brander poort. Maar het branden duurt wel langer dan 45 minuten. Weet iemand wat ik moet doen ?
met de normale brander die in de PC zat toen ik hem kocht brande ik een dvd binnen 5 minuten. Nu kan ik wel met die normale brander branden maar de philips gaat zo sloom dat dual layer dan wel langer dan 2 uur moet duren.

Iemand een oplossing voor mijn probleem ? Dan hoor ik het graag,

P.s. ik heb een Dell Demension 5100 serie PC.

Groeten, Marijn
 
Een externe brander uit elkaar gehaald en in je systeem gezet?
Vraag je dan niet om problemen?
 
Een externe brander uit elkaar gehaald en in je systeem gezet?
Vraag je dan niet om problemen?

Nee, bij de handleiding zat een briefje bij waarop stond hoe je hem uit elkaar moet halen.
Er stond ook dat het dan werkte, maat het werkt ook maar het branden duurt gewoon te lang. Mijn oom heeft dat ook maar heeft een samsung brander gekocht en die was intern.

:p
 
DMA settings goed staan in de Bios en in je apparaatbeheer?
Jumper op de drive ook goed staan (zeer waarschijnlijk moet die op C/S (cable select) staan)


@ Raymond een externe brander is niets anders dan een interne brander waar ze een mooi 'jasje' om gebouwd hebben. Moet dus probleemloos kunnen werken.
 
DMA settings goed staan in de Bios en in je apparaatbeheer?
Jumper op de drive ook goed staan (zeer waarschijnlijk moet die op C/S (cable select) staan)


@ Raymond een externe brander is niets anders dan een interne brander waar ze een mooi 'jasje' om gebouwd hebben. Moet dus probleemloos kunnen werken.

Ik zal even zeggen wat ik zie nadat ik de branders eruit heb gesloopt :

Brander 1 (toen ik de pc kocht zat deze erin) : CS (cable select)
Brander 2 (de philips extern --> intern ) : Is nog niet verbonden of geselecteeerd.
Heeft iemand een uitleg voor mij hoe ik dat moet instellen en wat ik moet doen om de brander werkend te krijgen ?

Bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Laten we beginnen met het apparaatbeheer.
Kijk daar onder het kopje "IDE ATA / ATAPI controllers" bij de eigenschappen van zowel het primaire IDE kanaal als de secundaire->>tabblad 'geavanceerde instellingen' en dan moet er bij 'overdracht modus' DMA indien beschikbaar staan.
 
Laten we beginnen met het apparaatbeheer.
Kijk daar onder het kopje "IDE ATA / ATAPI controllers" bij de eigenschappen van zowel het primaire IDE kanaal als de secundaire->>tabblad 'geavanceerde instellingen' en dan moet er bij 'overdracht modus' DMA indien beschikbaar staan.

Ja dat is ingesteld.
de branders zijn eruit, dus nu kunnen we hopelijk de jumpers instellen.

bedankt alvast :D
 
Je gebruikt twee branders?
Als de 'oude' met de jumper op 'c/s' staat zal de nieuwe dat ook moeten staan, staat de oude op 'master' zal de nieuwe op 'slave' moeten staan en andersom natuurlijk als nodig.
 
Je gebruikt twee branders?
Als de 'oude' met de jumper op 'c/s' staat zal de nieuwe dat ook moeten staan, staat de oude op 'master' zal de nieuwe op 'slave' moeten staan en andersom natuurlijk als nodig.

Brander 1 : staat op C/S dus moet brander 2 op C/S ook staan ? dat zeg jij toch ?
Hoe moet ik dat dan verbinden met elkaar ?

En als dat gebeurt is , werkt de brander dan goed en kan ik dan ook kopieren van brander 1 naar brander 2, en brand de philips brander dan even snel als brander 1 ?

Bedankt
 
Je hebt één IDE kabel (brede platte kabel) met twee aansluitingen.
Als alle apparaten op C/S staan kun je die gewoon aansluiten.
Waarschijnlijk stond de Philips brander nu op 'master' en was deze aangesloten op de 'slave' aansluiting van je kabel (bij C/S bepaald de kabel wie er master en slave is) daardoor kreeg de Philips brander een conflict en was daarom traag.
Dus ja, als de jumpers goed staan zal het snel werken.
 
Je hebt één IDE kabel (brede platte kabel) met twee aansluitingen.
Als alle apparaten op C/S staan kun je die gewoon aansluiten.
Waarschijnlijk stond de Philips brander nu op 'master' en was deze aangesloten op de 'slave' aansluiting van je kabel (bij C/S bepaald de kabel wie er master en slave is) daardoor kreeg de Philips brander een conflict en was daarom traag.
Dus ja, als de jumpers goed staan zal het snel werken.

maar om het nu niet moeilijk te willen maken;
de philips stond op niks, geen C/S of master of slave.
De gewone brander op C/S.
Nu wilde ik alleen weten moet ;

1) moet de philips nu op de C/S net als de gewone brander ?
2) hoe moet ik dat doen met die pinnetjes bij de philips ?
3) Daarna moet ik dan gewoon alles waar aansluiten en kijken of het werkt ?

Graag 1 voor 1 beantwoorden omdat ik het best moeilijk vind en dit mijn belangrijkte vragen zijn.

Bedankt
 
ik zie nu iets raars waar ik niet aan heb gedacht.
Op mijn gewone brander zit een jumper maar bij die philips zit die er niet bij geleverd ::confused:
Kan ik die los kopen of hoe meot ik die dan connecten ?
 
heb snel van een andere oude brander zijn jumper gehaald en bij elke brander hem op C/S gezet, nu alleen nog ff testen op wat cd's
 
Kijk, je gaat zelf al antwoorden geven op je eigen vragen :thumb:
 
Ja Bedankt he !
Kan ik nu ook gewoon kopieren ?
ze staan allebei op C/S of moest dat niet :eek:

alvast bedankt
 
Hartelijk dank voor je hulp.
Helaas kan ik niet met allebei de branders even snel branden.
(ik heb de brander 1 & 2 omgewisseld. philips boven, die andere onder.) helaas brand de onderste brander niet snel maar ook 45 min per dvd.
Misschien kan het zijn dat dat hoord.

Gr Marijn
 
Zit je harde schijf ook aan een IDE kabel vast en heb je daar nog een aansluiting over?
Zo ja, probeer dan één van de branders daar bij aan te sluiten.
 
O ja, en verwijder beide branders na het wisselen, uit het apparaatbeheer en herstart de pc.
 
O ja, en verwijder beide branders na het wisselen, uit het apparaatbeheer en herstart de pc.

waarom verwijderen en waar moet dat ?

edit :
en ja ik heb aan mijn moederbord(denk dat dat het is) een losse IDE kabel zitten ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan