Branden gaat niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Bij één van de bewoners op mij werk gaat het branden opeens niet meer. Hij start met branden en gaat dan maar tot 4% en dan krijg hij de melding van Nero dat het brandproces is mislukt. In de bijlage het rapport ervan. Het gekke is dat de Recorderbuffer niet vol loopt in Nero. Dus hij schijnt geen buffer te maken waaruit hij brand neem ik dan aan. Het maakt overigens niet uit of hij met Nero of Roxio of XP brand.Heb de brander al verwijderd en opnieuw geïnstaleerd zonder resultaat.
Wellicht dat iemand uit het rapport kan komen. Ben zelf bang dat de brander overleden is. Hij leest wel overigens.

Laatst bewerkt:
Verplaatst Cdrom/DvD --->> CD/DVD recorders.

Even een vraag,Zijn de Muziek Files af te spelen op de Computer.
Krijg de indruk dat de Files leeg zijn,zoniet al ge probeert via Nero Burning Rom

Leesvoer :)

Probeer in je bios de IDE kanalen ALLEMAAL op "Auto detect" te zetten behalve de hardeschijf, dit zou het probleem wel eens op kunnen lossen :)
Succes!

Geplaatst door BANDIT123
Even een vraag,Zijn de Muziek Files af te spelen op de Computer.
Krijg de indruk dat de Files leeg zijn,zoniet al ge probeert via Nero Burning Rom

Muziek files zijn af te spelen.
Wat betreft de BIOS, hij heeft het altijd gedaan??
Maar ik ga kijken natuurlijk.

Lijkt me sterk maar ik ga kijken. Bedankt zover, jullie horen nog!

De foutmeldingen die je ziet staan duiden allemaal op een kapotte drive
Dus het onderstaande stukje:
Sense Key: 0x03 (KEY_MEDIUM_ERROR)
Sense Code: 0x0C
Sense Qual: 0x00

Zowel x03, x0C en x00 geven een hardware fout aan, helaas in 99% van de gevallen betekent dat een overleden brander. Dat deze nog leest is goed mogelijk, de laserintensiteit tijdens het lezen is lager dan tijdens het branden, vaak begin je het te merken met het lezen van gebrande cd's, dit gaat steeds moeizamer.
Je zou nog kunnen proberen om het lensje schoon te maken.

Dus toch. Ik was er al bang voor. Er gaat wel een nieuwe in!

Bedankt!

Update!

Brander vervangen door een NEC....werkt weer prima.
Thanks all...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan