Branden in dos mogelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EvH

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2003
Heey mensen,

Het is misschien een hele idioote vraag, maar bestaat er een mogelijkheid om in dos te branden?

Ik ben namelijk (omdat ik altijd zeik heb met diskettes) en cd-rom aan het maken met allemaal testtools om hardware te kunnen testen.
Echter vereisen sommige programmatjes hiervoor dat ze bestanden moeten kunnen aanpassen.
Op diskette is dat dus geen probleem, echter op een cd-r kan dat niet.
Daarom bedacht ik om een cd-rw te gebruiken, maar dat moet ik dos wel wijs kunnen maken dat hij kan schrijven op de cd-rw.

Weet iemand of dat uberhoubt mogelijk is?

Groet Eddie.

Lijkt me niet mogelijk.
Maar ik neem aan dat het tijdelijke aanpassingen zijn? Dus voor dat programma.
Dan kan je misschien ook een ramdrive gebruiken. De huidige computers hebben toch geheugen genoeg, dus die zullen dat niet zo snel missen, en zeker niet als je alleen eventjes in dos werkt.
Dan kan je daar tijdelijk wat opslaan. Of je moet gaan werken met een usb-stick als je de data langer wilt bewaren, maar dat zal wel wat meer voeten in de aarde hebben, qua drivers enzo.

Of je moet altijd je laptop ofzo bij je hebben, dan kan je ook nog denken aan een tijdelijke netwerk-connectie ofzo.
In dat verband zou ik dan eens kijken naar Ghost-diskette's, dit omdat Ghost nog weleens gebruikt wordt in combinatie met een image vanaf een server ofzo ;)

Met Instant CD&DVD

Dat kan, heb me er nooit in verdiept.

Er zijn dos drivers voor Instant CD&DVD, maar ik maak me sterk dat Nero of Adaptec, ook dat soort drivers zullen hebben.

Eric.

P.S. Stel gewoon de vraag bij Nero of ze dos drivers hebben voor InCD, die werkt zowie zo alleen met RW's

Zal anno 2005 niet meevallen om dat soort DOS programmatuur op de kop te tikken voor de moderne cd/dvd drives.... of je krijgt ingewikkelde tools die eigenlijk alleen voor ontwikkelaars en serieuze knutselaars bedoeld is.

Zou een externe harde schijf niet gemakkelijker zijn? moet je natuurlijk wel de USB / FireWire drivers hebben voor DOS, maar daar is gemakkelijker aan te komen denk ik

Of je brouwt een WinPE cd, dan kan je in een uitgeklede versie van windows werken. :D

En als je volgens mij genoeg weet te puzzelen kan je daar heel veel mee doen.
Ik heb er hier eentje zien draaien waarop dan een ghostcast-server draaide, die dan een soort mobiele uitrolserver was, heel relaxed :D

Linkje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan