Branden in XP Pro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste mensen , ik zit met het volgende probleem.
Ik heb voor een kennis in zijn Pc bij de Pc boer een brander in laten bouwen, tot zover geen probleem. Maar nu zou ik de bewuste man ( 78 jaar oud ) even laten zien hoe hij onder XP pro gemakkelijk kon gaan branden met het programma wat in XP zit. Maar helaas kwam er toen de brand wizzerd was doorlopen in beeld : Geen schijf in station. Terwijl er toch echt een schijf in zat.
Toen uit arrenmoede maar begonnen met het branden met Nero ( dit programma was door de Pc boer geinstalleerd ) Maar na het branden van een 15 tal foto's zou ik even laten zien dat hij er dus nog wel meer bij de schijf op kon branden maar ook toen zei Nero: schijf is vol. dus nu blijkt dat de schijf na de eerst brandsessie is afgesloten ,en ik kan ook nergens in deze versie van Nero vinden waar ik dat kan uitschakelen.
Maar nu ter zake . Ik heb op dit forum wel eens iets gelezen over het uitschakelen van de brander software in XP , nu heb ik het vermoeden dat de Pc boer dit uitgeschakeld heeft . waar kan ik dat weer inschakelen en wat moet er dan komen te staan ?
Vrgr. B.kat:mad:

Start -> uitvoeren -> intikken: services.msc -> enter.

Zoek "COM-service voor IMAPI cd branders"; hierop rechtsklikken om eigenschappen te wijzigen, kies bij opstarttype voor "Automatisch" Op OK klikken, computer opnieuw opstarten en de branderij van XP is weer geaktiveerd.:)

Als u Nero 6 heeft dan kan u naar www.nero.com voor een update, ook kunt u daar dan een Language/Taal packet downloaden en krijgt u nero geheel in het nederlands.. Das gratis (dit taalpakket is ook voor eerdere versies verkrijgbaar)

U kunt bij nero burning rom engelse versie kiezen voor de optie "Start multisesion disk" dan zal deze niet worden afgesloten. Bij de volgende keer kiest u "Resume multisesion disk" dan gaat u op de zelfde CD weer verder. (dit gaat uitderaard natuurlijk ook met de nederlandse versie)

:)

ikself en ZipPe,
Ik heb jullie beider bijdrage gelezen en zie hierin wel de oplossing.
Wanneer de bewuste man er voor kiest om Nero niet te gebruiken dan kan ik de brandservice van XP handmatig weer in schakelen en kiest hij voor Nero dan heb ik hierin wel gevonden hoe ik multisessie CD 's kan maken.
Maar ik ben iemand die eerst alles op zijn eigen Pc uitprobeert. Dus Nero geinstalleerd en dus gaan branden met nero.
In eerste instantie kreeg ik natuurlijk de melding dat deze versie van Nero niet geschikt was voor mijn brander, maar hij ging wel branden samen met mijn brander.
Dat was gisteravond maar nu geeft hij aan dat de brander software van XP uitgeschakeld moet worden en dat hij dan wel wil branden.
Toen ik dus bij de services keek zag ik dat de "COM-service voor IMAPI cd branders" hier op HANDMATIG stond en niet op AUTOMATISCH. Deze UITGESCHAKELD en zowaar Nero gaat weer branden.
Probleem dank zij jullie opgelost.
Op maar weer naar een volgend probleem.
Bedankt allebei .
:thumb:
Vrgr. B.Kat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan