Branden met Showbiz gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum,

Soms heb je in maanden geen problemen, maar dan kunnen er zomaar een paar achter elkaar ontstaan.

Sinds vorige week ben ik met het progje Showbiz aan het experimenteren. Duidelijkheidshalve Showbiz is een programmaatje dat analoge video, met behulp van een converter, kan omzetten naar digitale beelden.
Het programma kan de digitale film daarna ook op een DVD branden. In de handleiding en het boek van Addo Stuur staat een waarschuwing dat als er op de pc nog een brandprogramma is geinstalled, dan kan conflicteren met het brandprogramma van Showbiz. Derhalve is het raadzaam om het andere brandprog. te verwijderen. Ik gebruik normaliter Nero en heb dat verwijderd. Maarr..... ondanks dat krijg ik na het branden met Showbiz te hebben gestart een melding "het medium is ongeldig! Controleer het medium!" Waarschijnlijk wordt met "medium"bedoeld, de DVD schijf of brander. Maar weet dat niet zeker.
Ter info: Ik gebruik een LG DVD/CD brander.

Mijn vraag moge duidelijk zijn. Wat is hier aan de hand en wat kan ik er eventueel aan doen?

Ik verneem graag uw reactie!

met een vriendelijke groet,

Jac Art

Geacht forum,

Dank voor de snelle reactie!!
Het tooltje om Nero geheel te verwijderen geeft uiteindelijk niet de oplossing van het probleem.

Wellicht zijn er nog andere suggesties om nu duidelijkheid te geven waarom de brander een onbekend medium is.

Ik verneem graag uw visie!

met vriendelijke groet,

Jac Art

Ik gebruik een DVD +R van TDK, maar heb ook een schijf van Platinum geprobeerd. Zonder result!

mvg

Jac Art

Het is nu voor het eerst dat ik een DVD ga branden. Ik neem aan dat als er "DVD" op de speler/brander staat, dat je er ook DVD mee kan branden.

Welke LG brander heb je precies, geef even het volledige en juiste typenummer

Het spijt mij dat ik geen typenummer kan geven. Dat staat er namelijk niet!

Onderstaande aanduidingen staan er wel op!

Wellicht kunt daar iets mee?!

RW DVD-R-DL

DVD multirecorder

Compact Disc Rewritable

Het zou wel eens met bovenstaande te maken kunnen hebben.

Er bestaan 2 types dvd schijfjes: + R en - R

Zo te zien kan jouw brander de - R schijfjes branden en je stopt er nu + R in en dat werkt niet!

Aha!

Dus dat zou dus wel eens de melding "het medium is ongeldig! " kunnen betekenen!?
De DVD van dat andere merk is ook een + !!

Jammer van 10 DVD die ik heb gekocht, maar voilla, dat is dan niet anders!

Ik weet nu in in ieder geval de oorzaak!

Kunt mij in het kort uitleggen wat het verschil is? U merkt het, ik ben een newcomer op DVD-gebied.

Wat zouden we zijn zonder het forum!!!!

Jac Art

Verschil tussen DVD+R(W) en DVD-R(W).

Eigenlijk is er heel weinig verschil tussen deze twee formaten. Het verschil is echter technisch. En is door twee verschillende groepen fabrikanten ontwikkeld. DVD-R was er het eerst en DVD+R kwam later. DVD-R discs doen het bijna op alle dvd spelers en DVD+R is dit percentage lager. Echter moet je nou niet denken, dat je DVD+R, niet kan afspelen. Dit geldt eigenlijk voor de echt oude dvdspelers.

DVD-R:

Voordelen: Percentage van het aantal dvdspelers, die dit formaat ondersteunt ligt hoog.
Nadelen: Loopt technisch achter t.o.v. dvd+r.

DVD+R:

Voordelen: Technisch beter dan dvd-r, hogere brand snelheden en nauwkeuriger. Bij RW direct video-editen vanaf disc mogelijk.
Nadelen: Ondersteunt door iets minder dvdspelers dan dvd-r.

Dank voor de gedegen uitleg!

Cruciaal is nu dat ik deze DVD's niet op deze LG kan branden! Dat zou dus in dit geval met -R DVD's wel lukken! Die ga ik morgen dan maar kopen en proberen. Ik laat het u in ieder geval morgen even weten>

Hartelijk dank dat u zoveel tijd in mijn probleem hebt gestopt!

Ik wens u voor straks een goede nachtrust!

met een hartelijke groet,

Jac Art (65 jaar)

Geacht forum,

Het is een dag later dat ik reageer op het laatste bericht. Inmiddels heb ik contact gehad met de leverancier van de DVD-brander. Info leverde op dat ik de brander zowel voor DVD + als - kan gebruiken. Dus daar lag het probleem niet. Uiteindelijk bleek dat het waarschijnlijk een softwarematige onvolkomenheid in Showbiz is geweest.

Want de volgende dag, na het opnieuw starten van de PC, werkte de brander wel. Inmiddels zijn er twee DVD's gebrand en kan ik gelukkig verder. Ik heb wel begrepen dat je voor het digitaliseren van videobanden een vrij snelle pc moet hebben. Anders gaat er heel veel tijd zitten in het wegschrijven van gegevens.
Bovendien gebruikte ik een externe harde schijf die op een USB-poort is aangesloten. Derhalve werkt het nog eens des te langzamer!

Dank voor het meedenken en het aandragen van mogelijke oplossingen!

Tot een volgende keer!

met een hartelijke groet,

Jac Art

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan