branden met xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

gr@ce

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Een back-up cd, brand ik (onder w98) altijd met adaptec, ik laat mijn cd's dan open zodat ik ze later verder kan beschrijven. Deze cd's kunnen alleen niet gelezen worden door win xp.
Kan ik met het brandprogramma van xp, ook cd's 'openlaten' en later verder beschrijven?? Dit kost anders erg veel cd's.........

Hoezo kunnen die CD's niet gelezen worden in XP?

Ik weet niet precies hoe de XP brand functie werkt, maar ik raadt je aan om Nero of Easy CD Creator te gaan gebruiken om te branden, daar is dit allemaal wat makkelijker in te stellen denk ik.

En gebruik herschrijfbare CD's. (CDRW). Scheelt behoorlijk in de kosten.

Geplaatst door Caspar107
Hoezo kunnen die CD's niet gelezen worden in XP?

Ik weet niet precies hoe de XP brand functie werkt, maar ik raadt je aan om Nero of Easy CD Creator te gaan gebruiken om te branden, daar is dit allemaal wat makkelijker in te stellen denk ik.

Bedankt voor jullie re....

Adaptec, heeft de mogelijkheid om cd's na het branden 'open te laten' zodat je op dezelfde cd, op een ander tijdstip 'bij' kan branden. Deze 'open' cd's kunnen alleen in een cd-rw- station gelezen worden, echter niet op een pc met xp.
(aangezien ik een back up maak voor iemand die met xp werkt en ikzelf met 98, communiceert dit niet)
Nou kan ik de back-up wel via mijn netwerk, op een xp computer maken, maar op deze pc zit weer geen nero of easy cd creator. Enkel het brandprogramma van xp zelf. (ik hoop dat ik duidelijk over kom??)

Nero is toch geen gratis programma?
Cdrw is natuurlijk ook een optie, alleen gewone cd's zijn toch nog goedkoper en dat werkt zoals ik het doe op w 98 prima

Je hebt meestal om met een "multisessie" verder te kunnen branden, hetzelfde brandprogramma nodig waarmee je de "multisessie" begonnen bent.

Geplaatst door crash
Je hebt meestal om met een "multisessie" verder te kunnen branden, hetzelfde brandprogramma nodig waarmee je de "multisessie" begonnen bent.

Thx, "multisessie", dat was de omschrijving waar ik effe niet opkwam.
Dan wordt de vraag; kan je met het brandprogramma van xp een 'multisessie' uitvoeren??

ik houd zelf een backup cd bij voor mijn site (best wel veel tijd in gaan zitten, dus...) en ja ik zet er dan elke keer gewoon een map bij (elke backup een map dus)

het branden gaat gewoon met drag&drop behalve dat de files er pas op worden gezet als je op "deze bestanden op cd zetten" klikt

dus ja, XP doet die multisession dingen (ik weet niet of ze ook draaien op een andere os, maar lijkt me wel.

de reden dat jij die cd niet kunt lezen in winxp is waarschijnlijk dat je de sessie ook open hebt gelaten. je moet dus de sessie sluiten maar de cd open laten

Geplaatst door melslenstra
ik houd zelf een backup cd bij voor mijn site (best wel veel tijd in gaan zitten, dus...) en ja ik zet er dan elke keer gewoon een map bij (elke backup een map dus)

het branden gaat gewoon met drag&drop behalve dat de files er pas op worden gezet als je op "deze bestanden op cd zetten" klikt

dus ja, XP doet die multisession dingen (ik weet niet of ze ook draaien op een andere os, maar lijkt me wel.
Ik heb dus een cd gebrand en nu ik er wat bij wil branden (op dezelfde pc) krijg ik de melding plaats een lege cd. Deze cd is dus wel afgesloten door de wizard, maar hoe kan ik dat voorkomen in de toekomst??

de reden dat jij die cd niet kunt lezen in winxp is waarschijnlijk dat je de sessie ook open hebt gelaten. je moet dus de sessie sluiten maar de cd open laten

Als ik met adaptec een cd brand en openlaat (werk dan met win 98) is hij ook te lezen op andere pc, mits cdwr station. Maar niet op een pc waar win xp opdraait.

dus je bent de cd ook begonnen met de winxp software?
probeer eens voor elke sessie een aparte map te maken, mischien helpt dat

dus je bent de cd ook begonnen met de winxp software?
probeer eens voor elke sessie een aparte map te maken, mischien helpt dat

Ja ik ben ook begonnen met winxp, als ik nu een nieuwe map (met inhoud) wil branden krijg ik de melding een lege cd te plaatsen.

Maar waar kan je aangeven dat je de cd beschrijfbaar wil houden?

Tja, al weer een poosje verder, maar het probleem is nog steeds niet opgelost :(

Ik heb het ondertussen ook met cd-rw geprobeerd, maar blijf de melding krijgen, dat ik een lege beschrijfbare cd moet plaatsen. Nou komt deze cd net uit het cellofaantje dus ik weet niet hoe nieuw de wizard ze hebben wil???? Any way niemand een oplossing???
Ondertussen heb ik ook een probleem op mijn eigen pc, want die wil ook niet meer branden :( (buffer underrun fouten??)
(pfffff wat doe ik verkeerd)

Grt Gr@ce

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan