Branden mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yong yong

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2001
Berichten
11
Hoi, wie kan mij uit de brand helpen?

Ik gebruik het brandprogramma Nero 5. Zelf heb ik een Plextor CD brander (CD-R PX-W4220T). Bij het branden van een CD-Recordable (700 MB), krijg ik na ongeveer 8 minuten de volgende foutmelding in Nero te zien:

- Write error
- No seek complete
- Could not perform end track
- Invalid writestate
- Could not perform end track
- SCSI target error
- Could not perform fixation
- SCSI target error
- Could not perform fixation
- Burnprocess failed at 4 x (600 kb/s)

Mijn CD-Recordable is uiteraard verprutst (wel 2). Wie kan me helpen?? Alvast bedankt.
 
Ik hoop voor jou, dat je niet hetzelfde probleem met Plextor hebt als wat ik had. In sommige gevallen is Plextor incompatible met de hardware. Probeer met Nero eerst een simulatie te maken, dan kost het je tenminste geen cdroms. Brandt op de meest lage snelheid. Kijk of dat lukt.
 
heb je al eens een ander merk geprobeert
ge weet noooit
 
Ik heb geprobeerd met simulatie: 1 speed (meest lage snelheid). Na 15 minutes (19%) gaf Nero weer een foutmelding.
Een andere brander overweeg ik niet echt. Heb de Plextor brander al een tijd en heeft tot nu toe goede prestaties geleverd.
Ok, hoe nu verder? Nog suggesties?
 
al eens een image in nero gemaakt
en dan pas branden
 
Ik zie dat ik mijn vraag verkeerd heb gesteld. Ik ging een CD branden n.a.v. gegevens op harde schijf en dus niet van CD naar CD. Een image maken in Nero is dan niet nodig of wel?
 
Probeer eens een ander merk cd's, ik had de zelfde melding in Nero, niets lukte. Andere type cd gekocht en geen probleem.
 
Ik heb besloten om toch maar een nieuwe systeemkast aan te schaffen en daarmee dus ook een nieuwe brander. Ik heb de oplossingen hieronder allemaal geprobeerd, echter zonder succes. Ik wil iedereen bedanken voor zijn of haar bijdrage in dit probleem. Bedankt :) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan