branden; pc traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
ik heb 2 HDs een CDspeler en een brander;
de 2 HDs zitten op 1 IDE-kabel,
de CDspeler en brander zitten op de andere IDE-kabel.

tot voor kort ging dit met branden altijd perfect, maar nu is mijn PC traag als ik brand , en neemt de brander tussendoor pauses, daardoor kost het soms wel 6 minuten om een CD te branden terwijl het in 3 minuten kan.

Ik heb al een paar keer gelezen dat je op 1 IDE-kabel een schijf en een CDspeler of brander moet pluggen. komen de trage pc en de lange brandtijd hierdoor, of omdat ik instellingen anders moet zetten ofzo ??

p.s.: als ik IDE-kabels moet veranderen moet ik waarschijnlijk ook met jumper-settings klooien, en op 1 HD zit WEL een jumper maar er staat NIET bij wat master en wat slave is, hoe kom ik daar achter zonder alle mogelijke jumper-settings uit te proberen ?

Denk niet dat vertraging in het branden plotseling is ontstaan door je hardwareconfiguratie.
Er zal iets softwarematigs aan de hand zijn.
Krijg je mogelijk ook foutmeldingen?
Draaien er mogelijk andere programma's mee die ook capaciteit van de processor vragen?

p.s.: als ik IDE-kabels moet veranderen moet ik waarschijnlijk ook met jumper-settings klooien, en op 1 HD zit WEL een jumper maar er staat NIET bij wat master en wat slave is, hoe kom ik daar achter zonder alle mogelijke jumper-settings uit te proberen ? [/B][/QUOTE]

Er zijn (meestal) maar drie setting hoor;)

9 pinnetjes, jumper kan op 2 pinnetjes tegelijk, reken de mogelijkheden maar uit.

ja zo dom ben ik echt ja..

vraag is trouwens opgelost, bij Windows2000 ging het branden traag, heb nu WindowsXP, wat ik eerst ook had, en nu brand ie weer vloeiend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan