'Brandende' vraag over Nero DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisa.E

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2005
Weet iemand wat het betekent als Nero zegt dat de schijfstructuur niet kan worden aangemaakt?
Ik gebruik een brander van Samsung, een Writemaster.

Laatst bewerkt:
zou het kunnen zijn dat de dvd die je wilt branden beveiligt is?

Nee ik kopieer geen cd, ik wil een film branden die ik heb gedownload.

Kun je wat meer informatie geven? Welke bestanden gaat het om of gaat het om een 1on1-kopie? Welke schijfjes gebruik je en al eens andere geprobeerd? Welke snelheid brandt je en met welke versie van nero?

Ik brand op dit moment met CDRW dvd's, omdat de DVD-R cd's telkens mislukten en dat vind ik zonde omdat ik ze dan moet weggooien. Ik weet niet wat 1on1 is eerlijk gezegd.....:) Maar kan het zijn dat het ligt aan het type? De tvseries waren .mpeg en de film die ik nu wil branden is .avi.
Een audio cd kan hij wel gewoon branden dus ik neem aan dat het niet aan de brander zelf ligt. Welke brandsoftware zou ik kunnen downloaden om te proberen?

Oja ik gebruik Nero Express 6 en volgens mij brand ik op de laagste snelheid, want het duurt zo'n 4 uur voordat de DVD klaar is. Volgens mij kan ik de snelheid ook niet veranderen.........

Geplaatst door lisa.E
Oja ik gebruik Nero Express 6 en volgens mij brand ik op de laagste snelheid, want het duurt zo'n 4 uur voordat de DVD klaar is. Volgens mij kan ik de snelheid ook niet veranderen.........

vier uur??????????????????????????
dan klopt er iets niet hoor
met nero kan ik min. 4 speed branden.
ik doe er dan 20min. over

Geplaatst door lisa.E
Ik brand op dit moment met CDRW dvd's, omdat de DVD-R cd's telkens mislukten en dat vind ik zonde omdat ik ze dan moet weggooien. Ik weet niet wat 1on1 is eerlijk gezegd.....:) Maar kan het zijn dat het ligt aan het type? De tvseries waren .mpeg en de film die ik nu wil branden is .avi.
Een audio cd kan hij wel gewoon branden dus ik neem aan dat het niet aan de brander zelf ligt. Welke brandsoftware zou ik kunnen downloaden om te proberen?
ik lees nu dat het een avi bestand is.
ik denk dat het daar aan legt.

maak van de avi file een m-peg bestand van met tmpgenc.
brand de m-peg file dan als een videocd

Aaah we zijn dus al een stapje verder, ik ga dat avi eens omzetten. Hoe kan ik dat doen en wat is tmpgenc?
Nee ik snap ook niet waarom dat branden zo gigantisch lang duurt

tmpgenc kan je downloaden en dat is een probeer versie.
op de link hierboven staat alles duidelijk uitgelegt.

met google kom je ook heel ver.
zet daar maar eens in: van avi naar mpeg

je krijgt dan genoeg links.

als je een mpeg file van heb gemaakt vergeet dan niet om hem te branden als videocd.
anders gaat het nog fout

ben benieuwd, ik ga het ff proberen (ziet er nog wel ingewikkeld uit maar ik kijk wel hoe het gaat)

bedankt voor de hulp!!

Lees dit even door :)

En even voor de duidelijkheid, gebruik je xp of 98 ofzo? En weet je zeker dat je ide-kabel (kabel van dvd naar moederbord) een 80-pins kabel is (staat op de achterzijde van de middelste stekker)?

Maar hopelijk lukt het met goldvinger zijn oplossingen ;)

nou...... makkelijk... voor mij niet, ik snap er niet veel van helaas. Als ik nou de Divx codecs download, kan dat al voldoende zijn?

hier staat het ook vrij duidelijk uitgelegt:

http://www.helpmij.nl/leden/tazman/tmpg.html

wat je ook kan doen is om de film opnieuw te downloaden.
zorg dan dat het al een mpeg file of een dvd bestand is.
ik zelf kies altijd het liefst voor een dvd bestand.
de kwaliteit is dan beter.
groot nadeel is dan wel dat het bestand 4.2gig is maar daarom download ik meestal s'nachts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan