Brander aansluiten, Diskboot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheWho

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
17
Hallo,
Ik wil een dual layer brander op mn pc zetten, als vervanging voor de dvd brander. Nu leek het me wel leuk om twee branders in de computer te hebben. Maar het lukt niet helemaal. De oude brander zat goed aangesloten. Met de tweede brander erbij komt er in het windows scherm te staan: Disk boot failure insert system disk and press enter.

De oude brander en IDE kabel zit zoals het zat. De vertakking (of hoe het mag heten) van de IDE kabel heb ik in de DL brander gezet. Ik heb van de molex kabel ook de vertakking in de DL brander gezet. Verder heb ik niks aangepast.

De brander is overigens van het merk Pioneer, type 112d. Maar ik denk niet dat het er toe doet...

Well, dat was het. Ik hoop dat jullie weten hoe het wel moet.
 
Hoi !

Jumpers correct instellen: de Pioneer moet slave of CS (cabele slect) worden, de HDD op die kabel master of CS.

Greetz,

Harry.
 
En dat moet je dan software matig instellen op de schijf van het dvd station?
 
Hoi !

Jumpers moet je handmatig op de goede plaats zetten aan de achterkant van een apparaat naast de IDE-kabel aansluiting !

enne...als niets helpt lees dan de gebruiksaanwijzing !

Greetz,

Harry.
 
Ah zo, Thanks.
En de brander is tweede hands.. Dus er zit geen handleiding bij;)
 
Hoi !

Staat vaak op het huis: Master/CS/Slave.

Daaronder moet je dus de jumper plaatsen.

Staat nu mogelijk op master, vandaar dat je PC niet op start.

Greetz,

Harry.
 
Het aansluiten is gelukt. Software geinstalleerd en het branden ging nog niet helemaal goed, maar dat ligt waarschijnlijk aan de instellingen.
Bedankt Harry:thumb:
 
Hoi !

Graag gedaan, hoor !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan