Brander accepteert geen CD-RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mermaid

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2002
Berichten
12
Om naar een CD-rom te kopiëren (bestanden/foto's die ik wil bewaren) gebruik ik het CD-brandprogramma van Windows XP (Home). Ik heb een interne CD-brander van TEAC.
Branden van recordable CD's gaat zonder problemen. Nu wil ik ook rewritable CD's gaan gebruiken, maar dat lukt tot m'n verbazing niet. Ik krijg dan meldingen als "Plaats een bruikbare CD in het station". Als ik de eigenschappen van een RW-CD bekijk zie ik: 0 bytes beschikbaar, 0 bytes gebruikt. Vervang ik de RW-CD door een recordable CD dan worden de bestanden probleemloos gekopieerd en kan ik ook het aantal beschikbare en gebruikte bytes te zien krijgen. Op de brander staat aangegeven "Recordable/ReWritable", dus dat moet in orde zijn. Volgens Windows werkt de brander correct. Ik dacht eerst dat de RW-CD's niet in orde waren, maar een collega heeft ze uitgeprobeerd en hij kan er zonder problemen bestanden opzetten en afhalen. Hij heeft exact dezelfde brander (gelijktijdig gekocht) als ik en gebruikt het brandprogramma uit Windows XP (pro). RW-CD's die op zijn brander zijn gebrand kan ik met mijn brander wel lezen, maar die RW-CD leegmaken of er een bestand bijzetten lukt niet.

Je zou zeggen dat het erop lijkt dat ergens in de brandsoftware van Windows het branden van RW-CD's is geblokkeerd. Weet iemand wellicht waar ik dat kan zien en hoe ik die blokkade dan uit kan schakelen? Of wat zou er anders aan de hand kunnen zijn?

Bij voorbaat dank!

:confused:
 
Gebruik eens een ander brandprogramma, dan weet je of het aan windows ligt of aan de brander. Heb je mischien oudere firmware dan je collega?
 
Zijn PC is juist ouder dan de mijne. Hij heeft XP over 98 gezet en die CD-brander later gekocht en geïnstalleerd. Ik heb een geheel nieuwe installatie van XP.

Dat met die andere software ga ik proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan