Brander brandt langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Berichten
344
Goedemorgen,

Ik heb niet zo lang geleden een nieuwe brander gekocht, Plextor PX 880SA. Tot eergister kon ik Platinum dvd+r op 16x branden. Op dit moment brandt het niet sneller dan 8x. Ik heb gegoogled en daar zag ik dat het misschien op PIO staat terwijl het UDMA zou moeten zijn. Er stond bij wat je moest doen: verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw opstarten. Dat heb ik gedaan, maar het brandt nog steeds erg langzaam. De max speed van de dvd is 16, daar kan het dus ook niet aan liggen. Ik heb het zowel met Imgburn 2.5.2.0 als Nero 9 geprobeerd.

Als ik nu in apparaatbeheer kijk en bij IDE ATA/ATAPI controllers, staat de brander er niet bij. Ik weet ook niet waar ik kan zie of de brander op PIO of UDMA staat.

Iemand een idee? Het is zo vervelend dat hij zo langzaam brandt.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Bij IDE ATA/ATAPI controllers moet er wel staan:

Primair IDE kanaal
en
Secundair IDE Kanaal

Als je daar naar de eigenschappen gaat kijken onder geavanceerde instellingen dan staat daar wat je zoekt.
 
dat staat er niet, alleen maar 2x nvidia nforce 4 adma controller en parallel ata controller
 
Sorry, maar ik zie geen geavanceerde eigenschappen bij eigenschappen
 
Maar als de brander kort geleden nog die hoge snelheid kon branden dan zal het niet aan je systeem liggen of aan je instelling ervan.

Misschien even contact opnemen met de verkoper.(je hebt tenslotte wel garantie)
 
Cd's brandt hij wel op hogere snelheid, maar ook hier niet op de max snelheid. Hoe kan ik zien of hij juist ingesteld is?
 
Hoi,

Ik draai nooit op de hoogste snelheid, dan krijg ik checksum errors en zo.. maaarrrrr het is echt vreemd dat de onder en bovengrenzen 8 en 16 zijn, bij mij is de dvd ondergrens 16 en de bovengrens 52 of zo.

Fedora copied en brandt op één brander en regelt zelf de snelheid, ik heb zelf mijn computer stukgemaakt door een extra cdram erin te zetten, zonder eerst te lezen hoe die copieert.

2 Mgbyte geheugen was al kapot (op het moederboard) en nu de andere ook, maar dit terzijde.

Vink

Fedora is een linux systeem, heb XP en Fedora13 op dezelfde ATA schijf en hij gebruikt logical discdrives met eerst te lezen naar de swap (heb ook een usb 250Gbyte erbij)

wel controleren of je wel mág copieren, maar ook daar is een worldwide database voor, even de naam vergeten (en mijn computer is stuk, zelf gedaan :()

Vink
 
Laatst bewerkt:
Mag ik mijn eigen topic weer heropenen? Ik heb weer hetzelfde probleem, alleen is het een andere brander (SCSI). Het gaat om de brander TSSTcorp CDDVDW SH-S223C (SCSI). Deze is aangesloten op de sata 3 uitgang omdat de andere uitgangen op mijn moederbord al bezet zijn. Hier worden zowel dvd's als cd's niet sneller dan met 4x gebrand. Ik heb het zowel met Imgburn 2 als Nero 9 geprobeerd. De ander brander die ik heb (precies dezelfde brander), werkt wel goed.

Ik heb verschillende merken dvd's geprobeerd, ook de firmware geupdate.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan