Brander defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Goedemiddag,

mijn desktop geeft een raar geluid bij de cd speler/brander. Iedere seconde hoor ik een brom. Ik probeerde gisteren en cd te branden maar dit ging niet.

Is deze speler nu kapot of is hier nog iets aan te doen?

Vr.gr.,

David Antonisse

Het lijkt mij dat hij dan kapot is, is hij wel goed aangesloten?

Goedemiddag,

hij zit gewoon in een Packard Bell (niet de beste waarschijnlijk? :))desktop. Sinds kort maakt hij dit geluikt. Kan ik dit apparaat eruit halen en eventueel nog een andere brander erin kopen of is dit duur?

Bvd!
Groet,
D

20 euro heb je een nieuwe brander, en het lijkt mij wel dat je hem er uit kan halen. Kast open maken, kabels achter uit de brander, (dikke kabel = IDE of je hebt een dunne kabel en dat is een SATA kabel en nog een witte voeding kabel of een SATA voeding kabel) als je IDE (ouwerwetser) is het handig dat je ook weer een IDE brander koopt.

Veel Suc6!

Bij IDE: plaats de jumpers identiek op de nieuwe.
Jumpers zijn die pinnetjes.

Re

Nee nog niet schoongemaakt, bedankt voor jullie antwoorden!

Bij het gebrom heb ik het idee dat het proces ook niet meer begint, klinkt alsof de kop vastzit o.i.d. Misschien ga ik 'm dit weekend eens open maken.

Ik heb gelukkig nog wel twee andere branders tot mijn beschikking, echter ik vind het toch wel wat jammer voor het apparaat.

Groetjes en bedankt allemaal!

David

Lens al eens scoongemaakt met een wattenstaafje.

Re

Nog niet, ga ik dit weekend eens proberen. Ik zal het hele apparaat eens schoonmaken, misschien is het alleen vuil.

Groet en bedankt!
D

Hallo

Controleer ook of het aandrijfriempje om de leeskop omhoog/omlaag te doen (indien aanwezig) niet te slap is.

Dit is een veel voorkomende oorzaak bij een defekte "tray" drive.

Deze is meestal eenvoudig toegangkelijk langs voor , indien de drive is geopend (desnoods emergency eject gebruiken om deze te openen)

Mocht dit een Aopen drive zijn , zal het waarschijnlijk vertikaal klasseren worden.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan