brander doet het weer niet (acer 24x10x40)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Ik hep alweer hetzelfde probleem met mijn acer 24x10x40 brander..

Het begon zo:

met win98se deed mijn brander het prima!! maar omdat er een programmatje niet op draaide heb ik win ME erop gezet. de eerste 2 keer dat ik een opstarte vond ie hem wel alleen gaf ie de naam niet goed weer. maar omdat win ME vastliep moest ik hem resette en omdat ik hem hep gereset vind ie um niet meer. Zelf onder win Xp dat ik er nu op hep staan vind ie hem niet.

Bij detecting ide drives staat er none oftewel hij vind hem niet. ( hij geeft soms wel es nix aan dan staat de naam van de brander er niet en dan staat er ook geen none.)

PLEAS HELP... want dit is een rot probleem....

kijk of die goed aangesloten is..en Windows Me zou ik ook niet nemen nog slechter dan 98se Windows Me = Meer Ellende. koop een degelijke windows zoals windows 2000 profesional...want als Me op je systeem goed draaid moet die ook lukken

ja ik weet het maar het heeft goed gedraait.. maar nu heb ik windows XP erop alleen nu vind ie um nog niet...

de brander zelf is goed want in een andere pc doet ie het wel... zo het kunnen zijn dat windows ME in het firmware in de brander heef tgeschreven??
als dat zo is hoe kan ik het weer goed krijgen... want hij vind um niet ...

nee firmware kan windows me niet zomaar veranderen probeer eens drivers te vinden voor me de nieuwste en probeer dat eens

Gebruik je Easy CD Creator?

Groetjes,
Bennie

nee ik gebruik geen ecdc.... alleeen nero en clone cd...

maar waar zou ik die drivers van acer kunnen downloaden?? ze zijn niet te vinden op www.acer.com.....

Windows heeft zelf de drivers voor CD-spelers\branders. Koppel hem eens los en sluit hem aan op een andere IDE-controller (denk ook aan jumperinstellingen).

Ziet de BIOS het apparaat wel correct?

Groetjes,
Bennie

oke ik hep dat gedaan alleen nu staat er of niks of none steeds verschillend als ik um opstart...

Wordt 'ie wel vermeld in de BIOS?

Groetjes,
Bennie

oke ik hep wat geprobeerd bij detecting ide drives staat nu:

primairy master : mijn hd
secundaire slave : none

primairy master :
secundaire slave : mijn cd speler

dus bij de 2e primairy master moet mijn brander staan...

maar als ik de brander goed aansluit wil win xp niet goed opstarten.. tot het opstart schermpje en dan kapt ie.. maar zonder mijn brander aangesloten doet ie het wel goed....

ow ja... in plaats dat win xp hem decteert als ''24x10 p.gj''

decdeert ie um als ''.gj gjgjgjgjgjgjgjgjgj'' zoiets

En de jumper van de CD-brander staat ook goed? Nogmaals: wordt de brander wel goed gezien door de BIOS?

Groetjes,
Bennie

nee er staat dus nix op de plaats waar ie moet staan maar ook geen none... bij detecting ide drives... ik denk dat je dat bedoelde ???

of vlak voor het opstarten krijg je zo'n blok te zien met een wit randje.. daar in staat op de plaats waar de brander staat :

atapi udma/pio 0 die udma of pio is steeds verschillend bij het opstarten...

Duik effe in de BIOS. Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

Ga nu naar je Brander (ik weet zo uit het hoofd niet onder welk menu je moet kijken; loop ze langs). Wat staat daar achter? PIO of UDMA? Probeer eens verschillende instellingen uit. Begin bij UDMA.

Groetjes,
Bennie

dat heb ik gedaan... of er staat none of er staat "..." 3 puntjes dus... wat kan dit wezen?

weet iemand meschien ook waar de acer brander drivers kan downloaden???

ik heb gekeken op www.acer.com maar daar staat verders nix op

Geplaatst door ibl
dat heb ik gedaan... of er staat none of er staat "..." 3 puntjes dus... wat kan dit wezen?

Dat betekent dat de BIOS het apparaat niet herkent. Check alles: kabels, etc. Met drivers zal je niet ver komen, vrees ik...

Groetjes,
Bennie

maar laatst had ik de hyperion drivers van via gedownload en toen deed ie het weer..

nu dus niet denk ik ... en dat allemaal door WIN ME....

dus jullie hebben e verders geen oplossing voor??

En als je die drivers opnieuw installeert?

Groetjes,
Bennie

staat er in het bios bij detecting ide drives gewoon weer niks..

het kan dus ook aan de via ide controller liggen?? die windows xp zelf heeft geinstaleerd??

waar kan het meer aan liggen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan