brander gaat niet open.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Wat ik nou toch weer heb...

Ik had een Philips brander in de comp die steeds niet open ging als ik op het open/sluit knopje drukte, noch als ik met rechts op het station "eject" deed.
Dus, er zat nog garantie op, van de leverancier een andere (gereviseerde) gekregen, net ingebouwd en NIET te geloven: déze doet precies hetzelfde! Niet normaal te openen, pas in de stand-by of tijdens opnieuw opstarten open te doen.

Wie heeft enig idee hoe dìt kan??

Hij geeft niet in systeembeheer een type, zelfs geen merk. Alleen IDE CD-RW 4x4x24
Wat ik wel weet is datgene wat op de sticker op de brander zèlf staat:
Philips. CD-RW
model CDD4201/81
dec 1999
part nr 55012040
Philips 9305.046.30181

Download het progje AIDA32 of de SiSoftSandra2003 eens.

Je hele pc kun je daarmee "zien".

Ik hoor 't wel.

Probeer eens om hem anders aan te sluiten, op een andere ide kabel of aansluiting en om de master/slave settings te veranderen?

Opslag
Diskettestation GENERIC NEC FLOPPY DISK
Harde schijf GENERIC IDE DISK TYPE01
Harde schijf GENERIC IDE DISK TYPE02
Optische Station IDE-CD R/RW 4x4x24 (4x/4x/24x CD-RW)
Optische Station TOSHIBA DVD-ROM SD-M1402 (12x/40x DVD-ROM)

Dit is wat AIDA geeft.

ALs ik het met eoa instelling kan oplossen heeft dat de voorkeur...

heb je gekeken bij "oplsag" "optische apparaten" ?
Daar wordt namelijk redelijk uitgebreid info verstrekt.

btw : waarom nam jij genoegen met een gereviseerde brander. Als je nondeju garantie hebt dan heb je RECHT op een nieuwe...............

Laatst bewerkt:
IDE-CD R/RW 4x4x24 HP CD-RW 4x/4x/24x
TOSHIBA DVD-ROM SD-M1402 Toshiba DVD-ROM 12x/40x

Dit is alles wat daar staat.
Opvallend: geeft hier HP terwijl er op staat Philips.
Heb in AIDA verder overal meer info proberen te vinden, maar niets meer.

Evan als reactie op je andere bericht: brander komt van Gateway. Systeem wordt in maart 3 jaar. Kun je dan nog een nieuwe eisen?? Lijkt me in redelijkheid toch niet.

Maar ik denk nu achteraf toch ook dat het niet eens in de brander zit, anders is het toeval wel èrg groot. Vind je ook niet? Branden en schrijven naar RW werkt overigens allemaal prima. Alleen het openen niet en dat is verrekte onhandig!

Gateway2000 heeft "standaard" 3 jaar garantie, dus................................

Ik heb vanmorgen contact gehad met gateway. Had nu iemand aan de lijn die er wat meer van wist. Het gegeven dat de brander wèl opende in DOS modus, vertelde haar dat er met de brander zèlf niks aan de hand was.
Advies om Easy CD Creator opnieuw (schoon) te installeren.
Heb dit inmiddels gedaan en de allerlaatste updates NIET erop gezet. En inderdaad: alles werkt weer prima!

Als je dus maar weet wààr je het moet zoeken dus...

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Nee, klopt. Pas toen jij het merk noemde realiseerde ik mij dat er andere bepalingen gelden dan de "normale" garantievoorwaarden.

Gateway2000 heeft in de "kleine" lettertjes staan dat zij zich het recht voorbehouden om het defecte apparaat te vervangen voor een gelijkwaardig GOED functionerend apparaat (althans woorden met een dergelijke strekking). Dit betekent idd. dat je geen nieuwe mag verwachten na een jaar of XXX..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan