Brander-geluid gaat op en neer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Hoi,

Als ik een cd brand (maakt niet uit of het nou van de harde schijf is of van een andere cdrom speler) lijkt het wel of er iets niet goed zit in de brander. Elke 4 á 5 procent, begint de brander een vreemd geluid te maken wat elke keer laag en hoog is. Het lijkt wel of de brander niet goed door kan gaan met de snelheid. De snelheid van het draaien van de cd lijkt elke keer naar beneden te gaan. Als hij heel langzaam draait komen er kleine kraak/piep achtige geluiden uit. Dit duurt ongeveer 3 sec. en dan gaat hij weer sneller draaien. Erg vreemd omdat dit iets van 5 keer gebeurt, dat gaat de buffer in een keer van 20% naar 96-98% en gaat hij weer een paar procent vooruit met branden. Maar nadat hij weer 4 á 5% verder is gegaan, begint het hele gejoel weer opnieuw:confused:. Dat schiet dus niet op. Ik brand gewoon met de maximale snelheid; 48x. De cd's die ik heb zijn 52x dus daar kan het ook niet aan liggen. Het branden duurt soms wel 45 min.:8-0: veel te lang dus voor een 48x brander. Wie weet raadt? Het is trouwens een Sony CD-RW CRX210E1.

Greetz Vinnie:thumb:

Ja de fabrikant kan wel meer vertellen, probeer maar eens terug te gaan naar een aanzinlijke langzamer snelheid, dan gaat het sneller en zul je merken dat het op zal houden.
Ik denk toch namelijjk dat de snelheid van branden te hoog ligt.

Je zou es de nieuwste driver van de chipset op je moederbord kunnen installeren.

Hij maakt dus herrie bij zowel het lezen van een cd als het branden van een cd? En dit bij elke cd? Dan is et inderdaad de brander die niet deugt. Anders zou et aan de cd kunnen liggen (vies bijv.), maar dan moet dat met een schone cd ophouden.

Ja dat is ook wel zo, maar als advies, bedoeld, ik werk in een groot handel waar dit soort producten ook worden verkocht, ik spreek de leveranciers regelmatig en wij komen dan toch wel vaak tot de conclusie dat het niet helemaal allemaal maar rozen geur en mannenschijn is waarmee ze adverteren.
Helaas maar ja, daarmee wordt goed geld verdiend.

Als de cd brander geluid maakt dan moet je deze terug brengen naar winkel, laten zij de cd maar uittesten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan