brander herkent schrijfbare cds niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb de nec dvd_rw Nd-4551a in mijn computer gebouwd. Gewone muziek cd's herkent hij wel maar (re)writables niet.
Nu geeft hij bij de driver aan dat deze uit 2001 is. Bij driver update geeft de computer aan dat hij geen beter driver kan vinden.
Hoe los ik het probleem op?

Deinstaller de primaire of secundaire ide atapi driver, waar de NEC aanhangt, bij apparaatgeheer en reboot, nu zal windows weer een apparaat herkennen en moet er weer opgestart worden.

En waar zie je welke firmware en welke datum het is?

Hoe zie ik aan welke ide adapter de dvddrive verbonden is (zie in de bijlage een kopie van de device manager), voordat ik iets verkeerds uninstall

Bijlagen

• device manager.JPG
    device manager.JPG
    66,7 KB · Weergaven: 19
Dubbelklik daarop en je ziet of de device in udma 2 modus werkt, meestal de secundaire, kan geen kwaad om ze alle twee eraf te gooien, zit altijd de goeie ertussen.:D

Maar of het werkt?:rolleyes:

Bij properties van de dvddrive in devicemanager en dan driver zie ik dat deze uit 2001 is (zij bijlage)

Bijlagen

• properties.JPG
    properties.JPG
    92,8 KB · Weergaven: 21
ok voor de zekerheid: ik ga nu beide IDE channels uninstallen en daarna opnieuw opstarten waarna de computer ze weer herinstalleert, klopt?

Het heeft niet veel veranderd. datum blijft 2001. Echter na het installeren van Nero premium herkent hij de schijfjes wel dus dat lost het probleem op. waarom begrijp ik niet, maar goed het werkt

inmiddels werkt nero niet meer. Hij ondervindt een probleem als ik een schrijffunctie wil gaan gebruiken. inmiddels opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet. emand een suggestie?

zie attachment

Bijlagen

• nero error.JPG
    nero error.JPG
    47,4 KB · Weergaven: 15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan