brander leest erg langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greg Wermuth

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hallo mensen, heb een pentium 2.6, 256 mb intern en harde schijf van 120 gb. Draai sinds kort met XP en ondervind problemen met het branden. Gebruik een Lite-on combo dvd/cd brander en heb de nieuste firmware. Het lezen van een cd gaat uiterst traag soms wel 25 minuten. Daarna loopt het hele systeem vast. De virusscanner zet ik altijd uit. ik maak altijd een image op de harde schijf. Op mijn vorige computer duurde het leze hooguit 5 minuten, maar nu soms wel het 5 voudige. Gebruik Clone cd, alcohol 120, Nero het maakt niks. Graag verneem ik ook hoe de cd brander aangesloten moet zijn(misschien fout van computerwinkel) en hoe ik dat kan zien bij het opstarten van de pc dmv F1 of delete, hoe ging dat ook alweer??? Bedankt voor de evnetuele reacties. Groet Greg

Als de brander wordt herkend in windows zit ie op zich wel goed aangesloten. Wat misschien wel zo kan zijn is dat ie als slave is ingesteld. Dit is bij een brander niet echt wenselijk... Dus je kunt het controleren en mocht hij dan inderdaad als slave staan, dan kan je als beste de volgende configuratie kiezen...

primary master: systeemschijf

secondary master: brander

overige HD's/CD's etc. op slave

Verder kun je natuurlijk ook gewoon proberen om de drivers even opnieuw te installeren en als je dat nog niet hebt gedaan XP servicepacks installeren...

Verder kom je in de BIOS meestal door delete, F2 of F10 te drukken bij de memorycheck, maar andere functietoetsen (F5, F6 etc.) kunnen ook wel eens...

brander te langzaam

Hoi bedankt voor je bericht. Alles staat goed te weten:
prim.master=harde schijf
prim.slave=auto
sec.master=brander
sec.slave=auto
Dit is toch goed volgens mij. Over de drivers gesproken je bedoelt dan waarschijnlijk dat ik bij de fabrikant van mijn brander via internet de nieuwste divers moet installeren. XP heb ik al geupdate dat bedoel je toch. Greg

Als je de branderfunctie van xp uitschakeld zal het wel beter werken.

groetjes speedtouch

brander leest langzaam

Hoi, bedankt voor de reacties alleen wilde ik weten wat je bedoelt met de branderfunctie uitschakelen van XP. Greg

brander leest langzaam

Hoi, sorry vergeten hoe zet je die functie dan uity. Groet Greg

start > instellingen > configuratiescherm > systeembeheer > services >

selecteer in het scherm services de COM-service voor IMAPI cd branders > klik hier dubbel op

het scherm wat nu opent selecteer je in de keuze lijst OPSTART_TYPE de optie uitgeschakeld en klik op óke

start voor alle zekerheid even opnieuw op.

groetjes speedtouch

brander leest langzaam

Hallo, heb je raad opgevolgd maar het helpt niets. Op de site van Lite-on heb ik geprobeerd om de drivers te downloaden maar kon niks downloaden bij dat type combo-brander(type LTC-48161H. Opmerkelijk is dat Nero het wel doet, maar Clone cd, Alcohol 120% steeds tijdens het lezen of het branden blijven hangen zodat ik mijn reset knop moet gebruiken. Dit schiet niet echt op. Denk toch dat het iets te maken heeft met de drivers. Is er nog een andere mogelijkheid om drivers te downloaden. Een soort driversdownloadsite voor branders. Geef ik veel geld uit voor een nieuw systeem kan ik nog niet branden. Greg

DMA aan of uit

Mensen, misschien een domme vraag maar ik kan in XP dma bij mijn brander niet vinden, dus ook niet aan of uitvinken. Hoe doe je dat? Groet Greg

Dma kan je onder XP instellen bij Apparaatbeheer (onder het kopje "IDE ATA/Atapi controllers > primair / secondair IDE kanaal)
Uit is "PIO Mode", aan is "DMA indien beschikbaar "

Groetjes,
Martin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan