Brander leest geen "lege" DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommmy

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2001
Hallo,

Ik heb een P4 met 1gb ram.
Sinds een tijdje heb ik ook een DVD brander maar sinds kort leest deze geen DVD's.
Als je via eigenschappen naar de DVD kijkt is het schijfje blauw en geeft de brander dat er 0 bytes op staan en dat er ook 0 bytes beschikbaar zijn.
Van de leverancier heb ik inmiddels al een andere brander maar probleem blijft gelijk.
Opnieuw installeren hielp ook niet, nieuwe firmware ook niet.
Voordat ik nu de hele pc naar de dokter breng zou ik graag willen weten of er iemand is die het probleem kent en er ook een oplossing voor weet.

En als je er een DVD in doet waarwel wat opstaat(bijvoorbeeld je installatie Cd ,wat leest het dan??

Dit is normaal hoor. Het is logisch dat er 0 bytes aanwezig zijn, en het is logisch dat er 0 bytes beschikbaar zijn omdat ten eerste het ding leeg is en ten tweede je er in verkenner nix naar toe kunt slepen. Brand er maar één met Nero of zo en je zult zien dat het "probleem" is opgelost. Had de verkoper je ook kunnen vertellen als hij zn vak verstaat.

Zoals je zelf al zegt: hij leest geen lege dvd's omdat er nix te lezen valt.

Nog steeds niet

Ik heb geprobeerd een DVD te branden maar nero vraagt om lege dvd terwijl die er dus wel in zit. Een beschreven dvd of cd wordt zonder probleem afgespeeld.

geef het merk en type van de brander en de schijfjes die je gebruikt, dan komen we mischien een stap verder.

Meer info

Ik heb een brander van het merk Samsung (standaard brander van Norrod) en heb diverse DVD's geprobeert: philips, traxdata, imation e.a. Ook + en - , ook R en RW.
In nero had ik DVD geselecteerd.

Nero

Ik heb al diverse versies van nero (en ook brandprogramma van pinnacle) gebruikt maar maakt geen enkel verschil, ik denk dat er ergens in de hardware instellingen iets niet goed is, maar hoe en waar............

hij Brand of brand niet,niet is kapot ,en wel is heel

Maar er is iets wat aangepast moet worden in register om eventueel wel of niet werkend te krijgen ,maar kan niet vinden:o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan