Brander LG zorgt voor crashen XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ylias

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Hoi,

Ik heb onlangs een LG brander (4167RBBB) aangeschaft. Na het installeren van de brander begonnen de problemen met XP. Wanneer ik een tijdje aan het computeren ben loopt de pc vast en krijg ik een irritant stemmetje te horen ( System crashed, reboot her).
Wanneer ik de brander loskoppel werkt alles gewoon weer zoals normaal zonder problemen. Wellicht een hardwareconflict, maar hoe los ik dit op? Ik heb een andere brander maar ik wil deze LG blijven gebruiken.

alvast bedankt.

Pentium 4 3.06 Ghz
1024 mb Ram
Asus P4c800 E- Deluxe
Maxtor 300 Gb hd (6L300R0)

Laatst bewerkt:
instaleer eens de nieuwste driver van je brander.
die zijn gratis op te halen op de site van de brander

Hoe is een en ander aangesloten wat betreft Master/Slave settings

Ik heb op de site gezocht naar de driver maar de site van LG is niet echt overzichtelijk. Ik zal de driver ergens anders moeten zoeken. Bij de brander heb ik trouwens geen drivers meegekregen.

De brander heb ik nu op Sec. Slave, had m hiervoor op Sec. Master, maar het probleem loste zich niet op. De harde schijven heb ik op de Primaire kanaal, xp op master.

Ik kan de drivers voor deze brander amper vinden. XP herkent de brander wel en de brander werkt verder goe, maar zorgt wel voor een crash.

Iemand enig idee wat het probleem is en waar ik de drivers kan vinden?

Er wordt denkelijk bedoeld, Firmware, dat is software voor de brander rom.
De driver voor de brander zitten in het OS ingebakken.

Niemand een idee.

Maar als de driver niet redelijk werkt zou een nieuwe firmware een oplossing kunnen zijn? Ik wil er eigenlijk geen nieuwe firmware instoppen ivm garantie. Maar deze brander hoort gewoon te werken met deze driver. Ik word hier gek van.

De driver zit gewoon in XP gebakken.

Gooi eens de ATA/ATAPI poort eruit waar deze brander aanhangt, reboot, laat windows hem installeren en reboot again.

Download de nieuwste drivers van de chipset, en installeer deze, je weet 't niet hè.

Kan ook zomaar zijn dat deze brander stuk is.

Lange Pier zei:
De driver zit gewoon in XP gebakken.

Gooi eens de ATA/ATAPI poort eruit waar deze brander aanhangt, reboot, laat windows hem installeren en reboot again.

Download de nieuwste drivers van de chipset, en installeer deze, je weet 't niet hè.

Kan ook zomaar zijn dat deze brander stuk is.

dank voor je antwoord. Zal ik proberen.

kleine tip

Ik heb zelf ook zo iets gehad,bleek dat door het updaten van mijn chipset drivers
ook de ide drivers waren geupdate.
Deze drivers werkten niet goed samen met mijn brander.
Ik heb ze toen weer naar hun "standaard"drivers gedwongen. en hij deed het weer.

Je kan dit doen via systeem eigenschappen, hardware, apparaatbeheer
ide ata/atapi-controllers; dan selecteer je het ide kanaal waar je je brander aan
vast gesloten hebt, openen, stuurprogramma, en dan vorig stuurprogramma (of stuurprogramma bijwerken, neem dan de standaard windows driver 5.1.2600.0)

en natuurlijk een firmware update werkt ook wel eens (LET OP: soms word je brander hierdoor wel wat langzamer!!!)

roylodder zei:
Ik heb zelf ook zo iets gehad,bleek dat door het updaten van mijn chipset drivers
ook de ide drivers waren geupdate.
Deze drivers werkten niet goed samen met mijn brander.
Ik heb ze toen weer naar hun "standaard"drivers gedwongen. en hij deed het weer.

Je kan dit doen via systeem eigenschappen, hardware, apparaatbeheer
ide ata/atapi-controllers; dan selecteer je het ide kanaal waar je je brander aan
vast gesloten hebt, openen, stuurprogramma, en dan vorig stuurprogramma (of stuurprogramma bijwerken, neem dan de standaard windows driver 5.1.2600.0)

en natuurlijk een firmware update werkt ook wel eens (LET OP: soms word je brander hierdoor wel wat langzamer!!!)

Ik heb de chipsetdrivers geupdate en nu werkt alles wel zoals het moet. Maar ik wacht het nog even af.

Ieder bedankt voor zijn hulp.

Nee dus!!!

Ik ben weer terug bij af. Ik weet het niet meer. Morgen even naar de computerzaak dan.

Ik heb er nieuwe firmware ingestopt (DL13). Maar hij sloeg gelijk weer vast terwijl ik probeerde een dvd te branden. Ik hoorde daarbij een klikgeluid, ik denk van de harde schijf. Maar dit doet ie dus alleen als ik deze brander aansluit.

Ylias zei:
Nee dus!!!

Ik ben weer terug bij af. Ik weet het niet meer. Morgen even naar de computerzaak dan.

ben je bij de pc boer niks wijzer geworden?
sorry ik weet dan ook niet wat het kan zijn.
Succes:thumb:

roylodder zei:
ben je bij de pc boer niks wijzer geworden?
sorry ik weet dan ook niet wat het kan zijn.
Succes:thumb:

Ja. Dat ik mijn brander minimaal 2 weken kwijt ben. Maar ja als het niet anders kan. Heb dus vandaag nieuwe firmware geprobeerd maar geen resultaat. Dus er blijft niets anders op dan de brander terugsturen.

Ylias zei:
Ja. Dat ik mijn brander minimaal 2 weken kwijt ben. Maar ja als het niet anders kan. Heb dus vandaag nieuwe firmware geprobeerd maar geen resultaat. Dus er blijft niets anders op dan de brander terugsturen.

Dan heb je pech , als je de Firmware hebt gedaan ,is je eventueele garantie niet meer geldig.
Een nieuwe is dan goedkoper!!!!!

BANDIT123 zei:
Dan heb je pech , als je de Firmware hebt gedaan ,is je eventueele garantie niet meer geldig.
Een nieuwe is dan goedkoper!!!!!

Dat dacht ik dus ook, maar ik heb voordat ik de firmware heb geupdate geinformeerd of ik daarna nog wel garantie had. Volgens de verkoper kon dat geen kwaad wanneer ik de firmware van de site van de fabrikant download. Het zou toch te gek zijn. Zij brengen zelf die firmware uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan