Brander onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Brander (nog steeds) onvindbaar

Sinds kort is mijn brander onvindbaar in zowel verkenner als bij Nero. Omdat het ding toch al op l;eeftijd was heb ik een andere aangreschaft en vanmiddag geinstaleert. Ik krujg keurig een melding dat er nieuwe hardware is, deze wordt ook geinstaleerd, maar nog steeds is het ding onvindbaar.

Hij zit op een andere ide kabel dan mn hdd, ik heb de kabels al verwisseld, maar t mag niet baten. In hardwarebeheer krijg ik deze melding:

Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Laatst bewerkt:
Dit is mischien een domme opmerking maar er worden nogal veel fouten gemaakt tegen master slave.
Zit hij alleen op de kabel master
zitten er twee op dan best voor de brander master nemen en het andere toestel slave (in geval van een harde schijf waar windows van moet booten best de hd master nemen)

brander

Mn hdd is primair master, mn cdrw is sec. master. Verder zitten er geen ide apparaten aangehangen.

kan je hem alleen hangen op de secundaire dat is beter voor zo min mogelijk fouten te krijgen op de cd. (aangezien je blijkbaar toch genoeg ide kabels hebt :p)

Update brander onvindbaar

De proef op de som genomen, opgestart in Dos en wat blijkt: alles werkt, brander aanwezig en operationeel. Win Xp Pro over de bestaande Win Xp Pro heen geinstaleerd zonder "format C:" en ook nu wordt de brander herkent.

Lijkt mij dat er een probleem is met het aanmelden van de brander bij Windows of zo. Klopt dit een beetje?

Nog een update

De bijgeleverde Nero Express geinstaleerd en hiermee een cdrw gewist en gebrand en ook hier alles appeltje, eitje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan