Hoi,
Ik heb een optiarc dvd rw ad 7173a brander, ik al bijna 2 jaar. De laatste tijs is het zo als ik een dvd wil gaan branden met imgbrun, dvd-r op 4x, ik 9 van de 10 keer een foutmelding krijg: Power Calibration Area Error.
Als ik iets anders wil branden of met Nero, dan werkt alles wel naar behoren. De drivers zijn up 2 date. Ik weet nu niet of het kapot is of dat het iets anders is.
Iemand een idee?
Graag even je posting even nalezen en verbeteren zodra je 'm neergezet hebt.
", ik al bijna 2 jaar" is geen Nederlands.
"tijs" is niet hetzelfde als "tijd". Tijs is een naam.
Je zult wel "imgburn" bedoeld hebben i.p.v. "imgbrun"
Hieronder mogelijke verklaringen van je foutmelding:
Power Calibration errors are usually due to one of three things...
1. Cheap media, you are using a disc with RICOHJPN dye which can be iffy. I would suggest nothing but Verbatim for DL media.
2. Your burner isn't getting the power needed to execute the command, check your cables to see that they are seated properly from back of burner and PSU. In the worst cases your burner is dying and it's time for a new one.
3. Your PSU is bad, time for a new one.
[PSU = Power Supply Unit = computervoeding]
Verder kan het zijn dat je een 'harde' brandsnelheid moet aangeven (dus precies een snelheid die goed werkt op je media, dus niet MAX of een brandsnelheid die door de media-fabrikant niet wordt aangegeven). Ik kan uit je verhaal niet halen of je dat gedaan hebt.
Verder weet ik niet of je de nieuwste versie van ImgBurn gebruikt nu. De huidige versie is 2.5.0.0,
hier te downloaden.
Andere tip die ik tegenkwam: Start -> Uitvoeren ->
services.msc -> Zet de "COM-service voor IMAPI cd-branders" op opstarttype Uitgeschakeld. Windows Vista of Windows7 gebruiken: [Windows-toets]r toetscombinatie ->
services.msc
Dan kun je ook de lens voorzichtig schoonmaken. Gebruik pure alcohol (96%, te vinden bij o.a. Kruidvat) i.c.m. een hoekje van een schone zeem of wattenstaafje.
Dit zijn zo'n beetje de tips. Hopelijk heb je er wat aan.
Tijs.