Brander reageert niet op CD's;

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Windows XP - Nero 9.

Mijn DVD brander (Plextor DVDR PX-712A ) reageert "wel" op een DVD RW en "niet" als er een CD R of CD RW wordt ingeplaatst.

Als ik er een CD inschuif blijft het signaallichtje constant geel, daar waar de DVD werd overschakelt naar groen licht en het hier mogelijk is om de schijf te formateren.

Iets aan te doen ?

Goede driver geïnstalleerd? Kan je wel een cd lezen op die brander bijv. muziek op Media Player?

Het gaat in feite zelfs niet over lezen van de CD R of CD RW, maar de cd's worden niet erkend en kunnen, zoals voor de RW niet worden gewist of geformateerd en zijn dus ook niet te branden.

Nieuwe aangekocht en vandaag geïnstalleerd...
Nieuwe CD-DVD brander geplaats.
Als test een audio cd en mp3 dvd op spelen getest: geen probleem.
Als ik wil branden word gemeld dat de brander niet wordt gevonden...
Wat deed ik verkeerd.
Zowel de cd-lezer als de brander zijn aanwezig in apparatenbeheer...

Mogelijk nog een toelichting: op deze computer staan zowel Nero als Easy Cd creator. Ik lees soms dat het verwijderen van Easy Cd mogelijk problemen kan geven. Door functionele problemen had ik een tijd geleden Easy CD verwijderd (bij het openen kreeg ik steeds foumeldingen) en Nero geïnstalleerd.
Had op een bepaald moment een oplossing voor de Easy Cd foutmeldingen en heb dus opnieuw het programma er opgezet.
Weet niet of het sindsdien is dat mijn vorige Plextor nog wel DVD's maar GEEN CD's kon branden...
Nu, met de nieuwe brander, worden zelfs geen DVD's meer gebrand...

Raar... de brander wordt wel erkend door Nero en...brandt Cd's en NIET door Easy CD...

Dus hij brandt wel met Nero of herkent hij hem alleen maar?

Ps. Misschien is een EDIT: handig ipv. telkens een nieuw bericht plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan