Brander scheidt er te snel mee uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robweethetniet

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Hallo mensen met een geniale oplossing,

Heb nu van alles geprobeert maar ben nu uitgedacht.

Ik heb een oude pc (± 7 jaar oud) die ik eigenlijk alleen gebruik voor het branden. Het is een moederbordje van dfi lanparty nf4 met windows xp en het heeft altijd goed gedraaid tot een 1/2 jaar geleden. Krijg geen enkele dvd meer gebrand. Werk het meest met nero en na een lead in volgt al heel snel een lead out. Ik brand al jaren tot volle tevredenheid.

Het gekke is dat mijn oude edi brander het perfect doet. Alles opnieuw geinstalleerd, nieuwe brander (asus) gekocht, laatste software updates geinstalleerd, verschilllende brandprogramma's gebruikt, verschilllende snelheden van branden gebruikt, andere sata-poorten gebruikt, bios verandert en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ben nu uitgedacht met ideeen.
Muziek cd-tje brandt ie prima. Sata harde schijf doet het ook pirma.

Ik krijg uit de logfile van nero het volgende waar het volgens mij fout mee gaat maar heb op het internet gezocht naar een mogelijke oplossing die ik overigens niet gevonden heb anders was ik niet hier.

Het stukje uit de logfile is:
15:51:25 #17 SPTI -1066 File SCSIPassThrough.cpp, Line 217
CdRom1: SCSIStatus(x02) WinError(0) NeroError(-1066)
CDB Data: 0xAC 00 00 00 00 00 00 00 00 64 00 00
Sense Key: 0x05 (KEY_ILLEGAL_REQUEST)
Sense Code: 0x24
Sense Qual: 0x00
Sense Area: 0x70 00 05 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 24
Buffer x0671b840: Len x648

Alvast bedankt voor de hulp

Wees gegroetjes
Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
nee deze heb ik niet geprobeerd maar wel alcohol imgburn en nog een paar andere dus ik denk niet dat dit progje de situatie verbeterd.

Toch bedankt voor je reactie.

Greet
Rob

Welkom op helpmij.nl :thumb:
Ik heb je minder nette woorden aangepast, let svp op je taalgebruik.

Heb je toevallig al een ander merk schijfje uitgeprobeerd?
Heb je het alleen maar met dezelfde brondbestanden, aangezien een cd bakken wel goed gaat.

Jackall

Dank je wel Jackall voor de lichte aanpassingen. Zo zwaar waren de woorden niet. Gelukkig is het nu i.o.

Al jaren gebruik ik naar volle tevredenheid platinum schrijven. Zowel de dvd5 als 9. Het ligt niet aan de schijfjes. Ik heb nu een nieuw pak in gebruik en het probleem is het zelfde. Ik zit'm in de pc alleen weet ik niet waar.

Andere bronbestanden geeft hetzelfde resultaat namelijk: nul

Greets

Rob

Wat betreft de aanpassingen in je bericht, hier houden we het graag netjes.

Ik kom adh van die melding een paar opties tegen:
a. Zoals ik al eerder opperde, een ander merk schijfje, niet elke batch is hetzelfde van 1 merk en kan alsnog problemen opleveren.
b. firmwareupdate van je brander(eigen risico)
c. de brander is op(dvd branden gaat niet meer, cd's branden nog wel, laser raakt op), meestal krijg je dan een powercalibration error.
d. te weinig systeemgeheugen, waardoor je hd meer actief is en meer prio krijgt t.o.v. van je brander, kan resulteren in time outs/bufferproblemen), gezien de leeftijd van de pc.
e. hardware-instellingen van je controller(dma pio etc.)

Beste Jackall,

Een aantal opties heb ik reeds uitgesloten. Ik heb een nieuwe brander geinstalleerd en als dan het probleem er nog steeds is sluit ik dat ding uit. Tevens alle updates heb ik reeds uitgevoerd. Ik heb dit allang in het inleidend verhaal geschreven dus dat kan het absoluut niet zijn. PC is oud ja maar doet het nog steeds goed.
Wat ik wel aan heb zitten denken is dat het geheugen niet goed meer is en daar schrijf je zelf ook over. Ik ga kijken of er een progje is dat het geheugen (2 gig)kan controleren.
Ook is er met een nieuwe stack het probleem er nog. Oude stack eerste goed branden en dan bij de laatste paar niets meer, nieuwe stack hetzelfde probleem dus sluit ik dit ook uit, daar ik altijd hetzelfde merk gebruik.

Geheugen is een optie om te controleren en dat ga ik ook doen .

Bedankt maar weer.

Groet
Rob

Geheugen kan je testen met memtest

Heb je al een ander sata kabeltje geprobeerd? En in apparaatbeheer-->hardware ook al nagekeken of de ide controller op PIO staat of UDMA......?

Beste roadworker en jackall,

heb gekeken naar wat juliie schrijven, maar zie dat bij sp3 onder xp niets vermeld staat over pio of dma. Alles werkt afdoende ook kabeltje van sata harde schijf overgezet naar dvd brander en andersom. Resultaat hetzelfde. Nogmaals andere sata poort gebruikt. Geen beter resultaat. Ook memtest doorgelopen tot aan ruim 250% geen fouten. Geheugen verwijderd en opnieuw er in gestoken. Geen verbetering.

Indien het relaas hierboven het enige is waar aangedacht kan worden dan ga ik maar een andere pc bouwen. Wordt er nu een beetje niet goed van en het kost me te veel uren die ik maar spaarzaam tot mijn beschikking heb.

Bedankt voor de hulp.

Greets

Robweethetechtnietmeer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan