brander schrijft in kladblok?

Status
Niet open voor verdere reacties.

recas05us

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
als ik een vcd brand dan opent ie hem als een kladblok

om het af te spelen op mijn comp. is dat geen probleem
via eigenschappen omzetten naar media player en ok

maar op mijn standalone kan dit natuurlijk niet

hoe kan ik mijn brander nu laten schrijven in een ander
bestand dan kladblok

groet

recas

Wat is de extensie van het bestand dat je brand? Schrijven naar kladblok snap ik namelijk niet zo goed. Of bedoel je dat je pc je schijf opent in kladblok?

Noem ook eens het programma waarmee je brandt, er zijn er namelijk nogal wat.

Blijkbaar heb je in je pc ingesteld dat ie een dat-bestand met kladblok moet openen. Een dat-bestand moet je omzetten om in je DVD-speler te kunnen afspelen. Hoe je dat exact moet doen kan ik je niet vertellen. Je vraag is nu in ieder geval duidelijker, even wachten op reacties.

Een DAT bestand is geen VCD bestand, die kun je dus niet wegschrijven naar een CD als een videobestand. Je zult, zoals net geschreven is, het DAT bestand moet uitpakken/hernoemen naar de juiste extensie. Wij kunnen onmogelijk weten wat de juiste extensie is.

bij een vcd wordt inderdaad de data als dat bestand weggeschreven. De standalone dvd speler zal het gewoon herkennen. Het is in feite gewoon mpg formaat. Het maakt voor mediaplayer ook niet uit of je het bestand hernoemt naar mpg. Maar het is mij niet duidelijk wat er nu precies mis is, wat het probleem is om hem standalone af te spelen. Is toch een kwestie van branden als vcd in bijvoorbeeld nero.

DAT? Als VCD? Ik heb diverse VCD's liggen, op geen enkele staat een DAT bestand. Het zou hooguit kunnen dat het DAT bestand een image is, maar dan moet deze als Image weggeschreven worden.

Ik denk dat ik al weet hoedat je dit kan oplossen, je kan proberen de video opnieuw te encoden, open hem bijvoorbeeld in Adobe Premiere of een ander video-bewerkingprogramma en sla hem dan opnieuw op als .avi of .mpg bestand en brand hem dan met nero

MPG wordt dat dan, want AVI kan niet als VCD gebrand worden.

er zitten genoeg tips in deze antwoorden
ga er wel even mee aan de slag
want het moet toch lukken

bedankt voor het meedenken

recas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan