Brander slaat stuk over?

Status
Niet open voor verdere reacties.

THE PC MEN

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo,

ik heb op mijn ouwe pc'tje effe een nieuwe brander ingezet. Ik heb allerlei software al geprobeerd en de brander doet als ik brandt op 40 speed zon 45 minuten over om een cd te branden, hij slaat van het eerste nummer circa 2 minuten over en dan pas begint het liedje. Dus als ik de cd start begint hij midden in het nummer af te spelen. Hierdoor begint nummer 2 ook in nummer 1 weer dus van de nummers die aangegeven worden op je cd speler of discman klopt dan ook niet.
weten jullie waar dit aan kan liggen?
de brander heeft 2mb cache geheugen.

alvast bedankt voor de reactie,

Wat zijn de specificaties van die pc?

Brand eens op een lagere snelheid.(bijv op 12x)
Je pc moet het namelijk ook aan kunnen.

de pc is 200 mhz en 144mb sd-ram geheugen (16+128).
de brander is vrij nieuw en kan tot 48 speed snelheid branden. de brander is Samsung CD-R/RW SW-248b.
Ook al brandt ik op 4 speed dan duurt het nog 45 minuten ofzow.

Ik ben bang dat je pc toch iets te oud iets voor die snelheid.
Toch zou ie er op 4x ongeveer 20min over moeten doen.
Zet je alles wat op de achtergrond draait wel uit?
(via CTRL+ALT+DEL)

ik heb wel geprobeerd wat dingen uit te zetten jah, maar ik ben nog niet zo ervaren dus weet niet precies wat ik allemaal wel en niet kan uit zetten?
moet ik live update van norton enzo ook uitzetten?

Ik denk dat je pc ook niet sneller kan branden dan 2 of 4 speed. Ligt niet aan je brander, maar aan de "langzame" pc.

Ik meen mij te herinneren dat ik op mijn oude P2 350 Mhz op 8 speed 25 min nodig had (ongeveer dan he)

Laatst bewerkt:
Mja, helaas staan de Samsungs er bekent om dat ze nogal een hoge CPU belasting hebben, bijvoorbeeld een Lite-On zal daar minder last van hebben.

Wat je wel kunt doen is kijken onder "Systeem Eigenschappen" of DMA aangevinkt staat, dat wil weleens helpen.

Als je Win98(se) hebt kan je doormiddel van CTRL+ALT+DEL alles uitzetten, behalve systray en Explorer.
Natuurlijk ook je brandprogramma aanlaten.:rolleyes:

2 crash> ik heb win me erop staan.

2 Mrlee> als ik via deze computer> eigenschappen> tabblad apparaatbeheer> eigenschappen> en dan DMA aanvink> ok. telkens als ik dan opnieuw dit doe staat DMA dan niet meer aangevinkt, hij springt telkens terug naar interruptaanvraag(IRQ), hoe kan ik dit oplossen?

Geplaatst door THE PC MEN
2 Mrlee> als ik via deze computer> eigenschappen> tabblad apparaatbeheer> eigenschappen> en dan DMA aanvink> ok. telkens als ik dan opnieuw dit doe staat DMA dan niet meer aangevinkt, hij springt telkens terug naar interruptaanvraag(IRQ), hoe kan ik dit oplossen?

Hmmm, probeer eens DMA aan te vinken en meteen OK of toepassen te kiezen en dan meteen opnieuw opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan