brander traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

icetea

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
tja het is al meerdere keren opgeschreven maar de oplossingen werken niet bij mij dus vandaar toch maar weer vragen.
Mijn brander is zeeeeeeeeeeeer traag. al verschillende disc geprobeerd,verschillende brandprogramma's. heb ook dat de DMA instellingen allemaal goed staan. Ik dacht dat het normaal was dat het branden net zolang duurt alsdat de film duurt totdat ik bij iemand anders zag dat het in 15 min gepiept was en bij mij dus niet. Ook zag ik dat bij hem in nero (dat "tvtje" waarop staat nero vision) bij hem gewoon zo blijft staan maar bij mij zie je de film "versnelt" voorbij komen hoe kan dat? als ik de nero cd-dvd speed test doe en ik kom bij de spin up tijd krijg ik een foutmelding wat zegt: logical block adress out of range (052100) als ik de overdrachttijd aanzet zegt ie: snelheid:0-0x CAV (-1.00x gemiddeld). Nou ben ik zo'n huis tuin keuken mutsje en dus geen ruk verstand heeft van computers maar kan iemand me helpen om het sneller te laten gaan? overigens als ik muziek bestanden (cd's dus) ga branden is het zo gepiept en is ie erg snel.
Na wat te lezen dat firmware updates niet geheel zonder risico is ben ik daar een beetje bang voor maar goed als het echt moet, hoe moet ik dat doen dan? de stekkers master en slave heb ik niet gedaan want dat zou dan betekenen dat ik de computer moet opmaken? oh ik heb trouwens de Lite on dvdrw shm-165P6S ms0c brander. help anybody? bij voorbaat dank

Zou toch het master slave verhaal eens proberen.
Dus speler als slave en brander als master instellen dmv een jumper die achter op de spelers zitten

okay dus dat zou inhouden dat ik de pc moet open maken en dan moet kijken want mijn brander en speler zitten in de pc. nou ja ik zal dat eens proberen en dan kijken hoe dat werkt and i will get back 2 you..thanks.

master slave instellingen staan op de drive aangegeven.

Bijlagen

• masterslavejumpers4zgsmall9cx.jpg
    masterslavejumpers4zgsmall9cx.jpg
    26,8 KB · Weergaven: 29
pfff het is voor mij een beetje te ingewikkeld..i know i know ik ben een sukkel..ik vraag wel aan iemand die er verstand van heeft om dat te doen..but thanks...

1 tip, indien hij weer "snel" werkt. niet op 52x zetten indien dit kan.
Deze snelheid heeft namelijk bij andere helpmij gebruikers kapotte cd's opgeleverd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan