brander van dvd-recorder kapot, externe brander gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucbarendrecht

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2008
ik heb 2 dvd-recorders. beide heb ik al dusdanig lang en heb ik zoveel gebruikt dat de branders het zo langzamerhand begeven.

nu wil ik dus kijken of ik deze problemen kan oplossen door externe dvd-branders op de dvd-recorders aan te sluiten en daarmee alle data op dvd's te branden.

het zou een ramp voor me zijn als dit probleem niet op te lossen is aangezien ik veel data op de dvd-recorders heb staan.

de dvd-recorders laten repareren is voor mij geen optie, want ik heb ze beide dagelijks nodig.

mocht iemand mij willen helpen, wat voor informatie heb je nog meer van mij nodig om mij te kunnen helpen?

Schroef die dozen eens open... in die van mij kwam ik er [tot mijn ontsteltenis want het ding was "toen" peperduur] achter dat er een gewone IDE burner van Sony in zat... Mocht je tot dezelfde ontdekking komen dan kun je er gemakkelijk een andere burner inhangen [bij mij bleek het "laadje" iets te groot te zijn en toen heb ik hem er los boven op gelegd om mijn data te redden]

Schroef die dozen eens open... in die van mij kwam ik er [tot mijn ontsteltenis want het ding was "toen" peperduur] achter dat er een gewone IDE burner van Sony in zat... Mocht je tot dezelfde ontdekking komen dan kun je er gemakkelijk een andere burner inhangen [bij mij bleek het "laadje" iets te groot te zijn en toen heb ik hem er los boven op gelegd om mijn data te redden]

dankjewel dat je me helpt bij dit probleem met deze suggestie. hierover heb ik dan gelijk weer een andere vraag:

moet die dvd-brander dan niet software-matig geïnstalleerd worden of iets dergelijks?

Nee, geen installatie noodzakelijk.. het werkt als een soort PnP... de recorder vertelt aan de hardware wat hij kan en niet kan....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan