brander wordt niet herkend tijdens branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPeetje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
dag mensen,

het probleem:
ik heb een computer met een brander
deze brander kan CD's lezen, wordt gedetecteerd tijdens opstarten, windows detecteerd hem maar zodra ik wil branden kan hij alleen maar kiezen tussen:
- Imagebranden
- Recorder branden
Voor de recorder staat een kruisje en hierdoor kan hij geen CD's branden
als ik dan probeer te branden brand hij hem in een beeldbestand op de harde schijf, waar ik niks aan heb
weet iemand hier iets op ?

JPeetje

Welke brandsoftware?
Heb je gekeken of een update van de brandsoftware helpt?

k heb het geprobeerd met nero 4.0, nero 5 en nero 5.5 en ook nog easy cd creator
geen van allen kan ermee branden

multisession staat aangevinkt?
als ik dan probeer te branden brand hij hem in een beeldbestand op de harde schijf, waar ik niks aan heb
het doelstation is toch zeker niet de HD, maar wel een CD (ik ben wellicht simpel)

Laatst bewerkt:
Brandprogramma van windows zelf staat wél uit als je probeerd met NERO?
NERO en EasyCD staat niet tegelijk geïnstalleerd?

Welke windows?
Pas vanaf Nero 5.5.6.x werkt het met XP.

uhm nero 4.0 hebben we op windows ME geprobeerd en daarna alles met windows 2000 prof.
nero en easycd staan niet tegelijk geïnstalleerd, op het moment alleen nero 5.0
multisession --> waar staat dat onder en wat heeft het voor nut ?
brandprogramma van windows ? waar staat die onder ?

Laatst bewerkt:
Wat is het merk/type van je brander en wat draai je
nu precies op je systeem ME of XP ?

Remy

merk en type weet ik niet, het is een pc van een vriend van me, sorry...
maar dat zou toch niet uit horen te maken want die programma's zijn ontworpen om dit soort problemen te voorkomen, of heb ik het nu fout ?
ooh en ik draai NU windows 2000 professonial

Geplaatst door JPeetje
brandprogramma van windows ? waar staat die onder ?

Onder de eigenschappen van je brander als je Xp hebt, maar je draaid dus Win2000...

Geplaatst door papier?hier!
Zit je CDR op IDE2? Daar zou ie zich 't lekkerst thuisvoelen...
En dan nog als master.

JPeetje,
heb je ook iedere keer alles verwijderd toen je een ander brandprogramma ging installeren?
Niet alleen via un-install, maar ook uit het register.
Of een regcleaner gedraait?
Die kan je eventueel hier vinden;
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JPeetje
merk en type weet ik niet, het is een pc van een vriend van me, sorry...
maar dat zou toch niet uit horen te maken want die programma's zijn ontworpen om dit soort problemen te voorkomen, of heb ik het nu fout ?
ooh en ik draai NU windows 2000 professonial

Het maakt wel degelijk uit welke brander je hebt,
en vooral als je nog geen updates hebt binnengehaald
voor bijv. Nero en of Easy cd creator. In den beginne
waren er veel branders die niet ondersteund werden door deze programma's. Nu zijn er allerlei updates en
patches of firmwares te krijgen voor de branders.

Ook is het zinvol om altijd een systeemtest uit te laten
voeren, zo wordt getest of de brander allerlei data-rates
vlekkeloos uitvoert en of het door het systeem ook
ondersteunt wordt.

Remy

ik geloof dat hij nu als slave staat ingesteld
IDE 2 weet ik niet sorry, ik zal de kast misschien wel ff openschroeven vanwege dat jumpers veranderen...
waar kun je instellen dat hij op IDE 2 komt ? in de bios ?
verder heb ik de pc net helemaal geformatteerd, windows 2000 erop gezet en nero erop gezet, en nog pakt hij hem niet...
die tests, waar kun je die uitvoeren ?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JPeetje
ik geloof dat hij nu als slave staat ingesteld
IDE 2 weet ik niet sorry, ik zal de kast misschien wel ff openschroeven vanwege dat jumpers veranderen...
verder heb ik de pc net helemaal geformatteerd, windows 2000 erop gezet en nero erop gezet, en nog pakt hij hem niet...
Moet je ff kijken in de handleiding welke connector voor IDE2 staat, vaak staat het ook wel op moederbord zelf. Zorg, als ie (alleen) in IDE2 komt dat ie idd op master staat.

Geplaatst door JPeetje

BIOS zou dat vanzelf moeten herkennen als je de brander op IDE2 aansluit en de jumpers goed hebt staan.

die tests, waar kun je die uitvoeren ?

De brander heeft het onder Win2000 wel gedaan dus? met wat NERO? Staat er een gele uitroepteken in apparaatbeheer bij de brander?
Download anders infotool om even te kijken wat je firmware-nr en type nr van je brander is voor eventuele firmware-update:
http://www.cdspeed2000.com/files/NeroInfoTool_1032.zip

nee nee
de kinderen van die vriend hebben met de computer geprutst waardoor de brander het opeens niet meer deed en na de formattatie doet hij het raar genoeg ook niet meer...
maar windows pakt de brander perfect, hij detecteerd hem en kan hem lezen, brander kan ook CD's lezen
apparaatbeheer geeft geen foutmeldingen
en dat infotool ? handig ! ik zal hem ff op de pc laten draaien kom ik zometeen weer bij jullie terug

Laatst bewerkt:
ok ik heb die infotool eroverheen laten lopen en die zegt dat hij WEL op de secundary IDE zit en dat hij ook als master is ingesteld...
ooh en bennie bedankt voor je post, maar dat artikel geld alleen voor windows xp home en professional, niet voor windows 2000 professional

Ligt het niet gewoon aan de filmware versie van je brander? Als je die upgrade dan heb je kans dat hij hem wel ziet. Kijk voor de nieuwste filmware versie op de site van je brander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan