Brander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Via Zoeken in de verkenner heb ik ze toch gevonden in de betreffende map, maar na het kopieren naar de aangegeven plekken krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding, en ook in Mediaplayer nog steeds.
(pc is herstart)

rectificatie.

Unzip de aspi in een map en plaats vervolgens de dll en de vxd in de mappen volgens bijlage.

Bijlagen

• aspi-kladblok.jpg
    aspi-kladblok.jpg
    29,8 KB · Weergaven: 13
Ik heb de bestanden toch gevonden via Zoeken in Verkenner, en op de aangegeven plekken gekopieerd. PC herstart en nog steeds dezelfde foutboodschap, geldt ook nog steeds voor Mediaplayer

Dan moeten we nog een andere plaatsen.

download

Deze moet je zetten [ overschrijven ] in windows > systeem [map]

daarna weer opstarten.

Geeft hij nu nog een foutmelding

Prima! Gelukkig geen foutmeldingen meer.

Voor nu moet ik er mee gaan stoppen, maar zal morgen weer verder kijken of de CD-Rom weer audio wil branden.

Goedenacht

Oke ik hoor het nog wel.

welterusten

groetjes speedtouch

Daar ben ik weer.

Inmiddels de Nero infotool gedownload en uitgevoerd, en het blijkt dat de Nero Aspi-drivers OK zijn, maar voor de system-aspi zit er toch iets niet lekker. Zie bijlage.

Heb je een idee hoe ik dat op orde kan krijgen?

gr.
Herman

Bijlagen

• inero info tool.jpg
    inero info tool.jpg
    37,4 KB · Weergaven: 10
Herman ,

Download de update 05/28/02

Aspi driver for windows version 4.71
+ aspichk check

groetjes speedtouch

Aspi-driver 4.71 gedownload en geinstalleerd. Het checkprogramma geeft aan dat alles OK is, alleen de Nero-infotool zegt dat de systeem-aspi nog corrupt is.Er is daarin wel een regeltje minder verschenen.

Ik heb nog niet geprobeerd audio te branden, Zal wel morgen worden.

groet,
Herman

Bijlagen

• inero info tool ii.jpg
    inero info tool ii.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 14
De download was ook een update deze wilde ik eerst uitproberen , probeer het met de andere versie.

11/23/02 Windows aspi drivers version 4.71.2

Groetjes speedtouch

Na deze te hebben geinstalleerd staat geeft de Nero Infotool aan de de System-aspi nu in orde is.

Hierna heb ik een test uitgevoerd, waarbij bleek dat het branden van dat nog steeds prima verloopt, maar dat ook in het branden van audio helaas geen verandering is opgetreden (loopt dus vast na 3%, computer uitzettten etc.)

groet,
Herman

Herman,

Wat vreemd dat gewoon branden wel lukt , en audio niet.

Zou je het eens willen proberen met een ander merk cd's , en op een lage snelheid.

Kijk ook eens of de brander op DMA staat.

groetjes speedtouch

Ja bijzonder merkwaardig. Ik had al gewisseld van cd-merk, hoewel die ik nu had altjd goed werkte.
DMA (wat is dat eigenlijk?) staat aangevinkt in de eigenschappen van het apparaat.

Ik weet niet of je hier nog wat aan hebt, maar tijdens het schrijven van de lead-in gaat het mis, en gaan de lampjes op de brander (groen en rood) afwisselend knipperen, en blijft de led van de harddisk ook branden.

Zou de brander gewoon kapot zijn?

groet,
Herman

Direct memory access
Hierdoor communiceert de brander onmiddellijk met het geheugen zonder hiervoor de processor te belasten.

Herman schreef :

weet niet of je hier nog wat aan hebt, maar tijdens het schrijven van de lead-in gaat het mis, en gaan de lampjes op de brander (groen en rood) afwisselend knipperen, en blijft de led van de harddisk ook branden.

Dit kan een buffer probleem zijn , het lijkt wel of hij niet voldoende of snel in de buffer kan plaatsen

Kan je het eens proberen met een andere brander.

groetjes speedtouch

Herman probeer eens een brand-sessie met de dma van de brander uitgeschakeld , gewoon op pio

groetjes speedtouch

Hallo,

Nu liep de boel pas echt snel vast. Reeds bij 2% en het rode lampje van de brander was nog niet eens aangegaan.

groet,
Herman

Herman kan je eens een memory test uitvoeren.

DOWNLOAD

Het zou egenlijk geen invloed mogen hebben , maar ben toch benieuwd.

groetjes speedtouch

Ik heb deze gedownload, en opgestart, maar volgens mij gaat er iets mis: Je ziet een aantal geheugenadressen voorbij komen,maar na 1 of 2 bladzijden blijft het steken (bij nummer DX:100), en hoewel ik uit de readme wist dat het even kon duren, heb ik dit na 1,5 uur toch maar afgebroken.
Later nog eens geprobeerd met hetzelfde resultaat.

groet,
Herman

Herman

Op het moment dat hij blijft steken , zie je dan nog activiteit op het ledje van de hdd , of is deze dan helemaal uit.

De memtest kan lang duren , het is afhankelijk van je systeem.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan