brandproces mislukt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

donjasnl

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2002
Als ik wil branden, en volgens mij met name audio cd, mp3 en wav. dan mislukt het steeds.
Ik had nero 6.0. die heb ik er afgehaald en nu heb ik nero 5.5.10. maar het blijft fout gaan. Ik kan geen wijs worden uit de log files, maar als iemand er wijs uit kan worden graag.....
ohja ik heb een _NEC DVD_RW ND-1300A (DVD+RW:4x/2.4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:16x/10x/40x DVD+RW/DVD-RW/CD-RW)
brander
en windows xp.
Als het goed is heb ik de log file toegevoegd.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het frustreerd behoorlijk.
Vriendelijke groeten, Donja

Bijlagen

Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Ik zie dat je de optie :Burn mode: DAO heb genomen probeer eens TAO.

Verder denk ik dat de oorzaak ligt aan de aspi-layers,maar probeer eerst TAO

Ik hoor de uitslag wel.

groetjes speedtouch

Dit moet je doen bij de nero compilation.

Zet de optie Disk at once ( DAO ), naar
Track at once ( TAO )

zie bijlage

Bijlagen

• nero dao.jpg
    nero dao.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 111
oh hahaha, nou dat zal ik dan nu proberen. Ben zeer benieuwd. Maar waarom deed tie het eerst wel dan en nu niet meer? er is opzich niks veranderd, niet dat ik weet in ieder geval.

Nee helaas, weer mislukt. verd****
nog ander suggesties?
groeten Donja

Bijlagen

ide

is het zo dat de dvd speler en dvd brander op de zelfde ide kabel aangesloten zit.?????????

brede kabel in de computer

Nou voor zover ik je goed begrijp en de boel goed kan zien, ja, maar dat moet toch ook???
Je bedoeld toch die brede grijze kabel, die zit eerst in de brander, dan in de dvd en dan gaat tie naar euhm dat andere dingetje, (:o ben een vrouw vergeef me de onduidelijkheden)de aansluiting op het moederbord??:o
Nou ik hoop dat jullie mijn omschrijving snappen.
Overigens heb ik de eerste drie maanden van het bestaan van deze computer geen problemen gehad. en daarvoor zat het ook op deze manier aangesloten en heb ik drie jaar geen problemen gehad.
Maar goed, ik wacht geduldig op antwoord
Groeten Donja

Download HIER de windows aspi drivers.4.71.2

Unzip deze, als het goed is zet hij deze in een map op C:\adaptec
Ga naar die map en klik op het *.exe bestand
Als de aspi driver zijn geinstalleerd kan je deze controleren met de aspicheck.exe

Daarna moet je nero ook opnieuw installeren omdat deze ook een aspi driver bezit.

Laat de uitslag ff horen, na de test cd

groetjes speedtouch

Nou het downloaden wil niet erg lukken, t zal wel druk zijn op de site... Maar ik ben dood op en ga nu naar bed. Helpen jullie mij morgenavond weer verder? dan zal ik ondertussen proberen dit te downlaoden en te instaleren en te branden. Ik hoop dat het werkt!!
Tot morgen.
Zeer vriendelijk bedankt voor de eerst hulp.
Groeten Donja

Neem de versie 4.71 maar, hierbij zit de aspicheck, daarmee kan je controleren of ze goed geinstalleerd zijn.

Nou, het lukt niet, ik kom een heel end, maar als ik op downlaoden klik, dan laadt de pagina zich niet???? gek hoor.
Is er nog een andere plek waar ik deze kan downloaden?

Oke, via Emule binnen nu!
Als ik die Test?? doe, dan krijg ik het volgende:

ASPI32.SYS 4.71.2 16877bytes
WOWPOST.EXE 4.6 (1021) 4672 bytes
WINASPI.DLL 4.6 (1021) 5600 bytes
WNASPI32.DLL 4.71.2 45056 bytes
allemaal gedateerd op 15 januari 2004

En is dit goed, of moet ik nu verder actie ondernemen of heb ik de verkeerde test gedaan.

Hoop snel iets van jullie te horen.
Groeten Donja

Hoi Donja

De aspi heb je goed gedaan, de juiste staan geinstalleerd, dat is dus in orde.

Download en installeer Deze nero , dit is een trial van de ultra edition.

Download Nero info tool V2.07, controleer hiermee de aspi van nero.

Maak een test cd, ik hoor de uitslag wel.

nog geen test cd gemaakt, maar in de bijgevoegde file, staat volgens mij inderdaad dat de nero-aspi niet is geinstalleerd??? kan dat, of hooort dat zo?
Ik zal ondertussen een test cd maken
groeten Donja

De nero aspi moet geinstalleerd zijn, als je nero installeerd zet hij vanzelf de aspi driver erbij.

Installeer de trial maar dan staat hij er bij.

groetjes speedtouch

Ohja, sorry, ik had één onderdeel niet geinstalleerd. Nu is het wel in orde. Maar helaas is het brandproces blijven steken op 13 %. Weer mislukt dus.
Als het goed is heb ik de logfile weer bijgevoegd.
Het is overigens niet altijd op 13 procent , soms eerder soms later.

Bijlagen

probeer eens een vand dvd spelers op de ide van de hd te zetten
als het goed is lukt het nu wel

hahahahaaaa, fijn dat je zoveel vertrouwen in me hebt, maar hier snap ik weer helemaal niks van...
Wil je me uitleggen wat je precies bedoelt en wat ik nu moet doen???

oke de dvd brander enspeller zitten op een grijze kabel

wat je moet doen is even een van deze twee los maken en bij de kabel van de harddisk aansluiten let even op hoe je systeem er uit ziet bij op start.
primeri master en slave
secundari master en slave
kijk waar de hd op staat en zet er de tegenpool er bij bv
hd staat op primeri master dan neem je de dvd slave los en zet deze bij de hd op
suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan