Brandsnelheid DVD.RW+

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Beste Mensen. Op de verpakking van de DVD.RW+ staat ook de snelheid vermeld
van het lezen en/of schrijven. Dat is b.v.16x.

Ik vergat om in Nero te kijken op welke maximale snelheid ik moet letten bij het kopen.
Daardoor wist ik in de winkel niet of ik de juiste keuze kon maken.

Thuis zag ik dat er in het Nero-venstertje stond dat de snelheid voor lezen en schrijven op 48 x stond.
De andere tab vermeldde alleen 16 x voor lezen. Bij schrijven stond niets aangevinkt.

Kan iemand mij hier iets over verduidelijken? Anders koop ik alsnog de verkeerde DVD.RW+.
Mijn dochter meldde mij,dat ik bij Mediamarkt het goedkoopst kon aanschaffen,dus ik ging vandaag even kijken.

Bij Mediamarkt zag ik die DVD.RW+`s in verschillende verpakkings-maten staan,van Sony,Philips en TDK. Pakjes van 5 stuks en 10 stuks.

Ik kon echter niets kopen,want ik was de werkings-snelheid vergeten. Het is mij niet bekend op welke snelheid ik moet letten als ik koop.

Sommige maten van die doosjes waren te groot voor mijn CD-rek,dus wist ik niet meer of dat de juiste maat is voor een DVD.RW+
Omdat er zoveel verschil was,begon ik te twijfelen en kocht dus niets

Wie kan mij uit ervaring adviseren over de juiste snelheid van de DVD.RW+.
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties en ik groet iedereen vriendelijk. Anton Doove

Maakt toch niets uit, even langer wachten tot hij klaar is, of hij er nu 10 of 20 miniten over doet.:confused:

Het is ook afhankelijk van de schrijver, maar de meeste RW's kun je in 4 of 8 X schrijven kopen, maar er zullen er ongetwijfelt ook wel van 16 X zijn, alleen heb ik ze nog niet gezien.

Het maakt niet zo zeer uit wat de maximale schrijfsnelheid voor een DVD+RW is..
een DVD+RW van 16X kan ook op 12/8/4/2 X gerbuikt worden.

Reactie naar Lange Pier.

Beste Lange Pier. Ik bedoelde het opletten bij het kopen.
Het is niet mijn bedoeling dat ik de verkeerde snelheid koop.

Bij Mediamarkt te Zoetermeer zag ik reeds DVD.RW+ in een doosje met 16x.
In het programma Nero 6 zag ik op 1 tabblad dus dat het lezen en schrijven 48x ging.

Op een ander tabblad stond alleen 16x voor het lezen,maar voor schrijven stond er niets.
Kun jij mij uitleggen hoe dat zit? Waarop dien ik te letten bij het kopen?

Zodra ik dat weet kan ik morgen opnieuw naar die winkel gaan om ze alsnog te kopen.
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor je mogelijke reacties en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.

Je bovenbuurman zei het al, het maakt niet uit, die 16 x kan ook op een brander die 2-4 of 8 x kan branden, je vertelt nergens wat die brander aankan, en die melding van Nero, gaat over cd's, de cd-rw's kunnen meestal ook maar op 24 x gebrand worden.

En overigens worden alle dvd's in 16 x gelezen.
En dvd-rw's, zijn volgens mij, maximaal 8 x schrijven.

Maar nogmaals, het maakt allemaal niet zoveel uit, je kunt, bij mij althans, alles door elkaar gebruiken.

Aanvullend gegeven op mijn aankoopvraag.

Beste Mensen. Die DVD.RW+ wil ik gebruiken voor de backup van mijn mappen-bestand: Mijn Documenten die 3.04 GB groot is.

Deze staat op de Backup-partitie F van mijn nieuwe Harddisk en is gered van de vorige HD.
Het is er door de leverancier van mijn nieuwe PC opgezet.

Het geredde bestand wil ik eerst op de DVD.RW+ plaatsen die ruim 4 GB groot is.
Daarna wil ik vanaf die schijf het bestand copieëren naar de map Mijn Documenten op de C-Partitie. Bij het direct copieëren kreeg ik de volgend melding.

Als ik doorga met copieëren,gaat er mogelijk een gekoppeld bestand verloren.
Op die melding werd de naam van dat gekoppelde bestand genoemd: kavichs:$data
Uiteraard wil ik niets verliezen,want ik weet niet wat dit bestand inhoudt.

Daarom wil ik dit alles maar liever veiligheidshalve eerst op die DVD.RW+ branden.
Zo kan er hopelijk niets verloren gaan bij het copieëren naar die C-partitie.

Het bestand Mijn Documenten kan geheel op die DVD.RW+,als reserve-bestand.
Daarom vroeg ik om de juiste snelheid als ik deze schijven wil kopen. Is 16x goed?

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties als advies en ik groet ook
iedereen vriendelijk met de beste wensen voor 2007. Anton Doove

Het is al eerder aangegeven: Het maakt niks uit of je die koopt. Je brander bepaald de snelheid. Waren die schijfjes ook duurder dan bijv de 12x?

Welke brander heb je? Wellicht heeft (ik ga er al bijna vanuit) dat je brander niet eens 16x rw kan branden

Mijn vraag over de DVD.RW+ is goed beantwoord.

Beste Mensen. Ik dank iedereen vriendelijk voor de reacties.
Hierdoor weet ik nu dat als er 16x op het doosje staat,dat dit goed is.

Zodra ik ze heb gekocht en ga gebruiken,zal ik in het Nero-programma wel ontdekken,met
welke snelheid ik die map-bestanden het beste kan branden.

Nero bevat gelukkig ook handleidingen die ik kan raadplegen,maar geen koop-adviezen.
Jullie hebben nu dit advies gegeven,waarmee ik beslist blij ben.

Mijn vraag is hiermee dus prima beantwoord en ik groet jullie vriendelijk.

Anton Doove

Branden op DVD+RW helaas niet gelukt.

Beste mensen. Ik heb vandaag bij mijn PC-leverancier een pakje van 5 DVD+RW gekocht en er 1 van geprobeerd te gebruiken met Nero.
Dat is mij helaas niet gelukt. Voor mij is het dan duidelijk dat ik iets verkeerd heb gedaan ondanks het volgen van de instructies.

Mijn bedoeling is om het geredde en opgeslagen bestand Mijn Documenten op die DVD+RW te plaatsen vanuit partitie F. (Backup)
Na het proberen vanuit Nero,wilde ik zien of het ook inderdaad op die schijf staat,maar helaas was die nog leeg.

Ik wil die bestanden er toch wel op zetten om daarna vanaf die DVD+RW een Copie van die bestanden te plaatsen in de map die ook
Mijn Documenten heet en op de C-Partitie staat. Dat wil ik wel doen met Nero,maar daarin staan zoveel opties om daaruit te kiezen.

Met die keuze bedoel ik de Nero Express, Nero Backit Up en Nero StartSmart. De BackitUp en de Express probeerde ik na elkaar.
Helaas beiden zonder succes. Wie van jullie kan mij hiermee verder op dreef helpen? (Als het dit weekend nog mogelijk is)

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties en ik groet iedereen vriendelijk. Anton Doove

Nieuwe vraag over branden met Nero 6.

Beste Mensen. Nu op 02-01-2007 wil ik graag mijn bestanden gaan branden op een DVD+RW met Nero 6. Backit Up of de Express. Hiertussen dien ik te kiezen.

Ik heb beiden al eens geprobeerd maar zonder resultaat,terwijl ik toch onderaan in de taak-
balk de melding krijg dat die bestanden in de Wachtrij staan voor de CD.

Dit ging dus fout,want die bestanden zijn 3.04 GB groot en bestemd voor de DVD+RW.
Mijn vraag is nu: Hoe kan ik dit herstellen?

Ik heb wel Instructies van Nero 6,maar vind daarin niet het antwoord op mijn vraag. Wie van jullie heeft ruime ervaring met het gebruik van Nero 6?

Instructie-hulp van ervaren Nero-gebruikers is beslist welkom bij mij.
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties en ik groet jullie vriendelijk.

Anton Doove.

Hoe kan ik bestanden in de wachtrij alsnog branden?

Beste Mensen.Onderin mijn taakbalk krijg ik steeds de melding dat er bestanden in
de wachtrij staan om op CD te worden gebrand. Het gaat hier om 3.04 GB.

Omdat dit niet op CD kan heb ik gelukkig wel DVD+RW-schijven.
Hiervan kan ik er wel 1 gebruiken,want ik heb er 10 in een doosje van Sony.

Hoe geef ik in Nero aan dat het niet op CD maar op DVD+RW moet?
Hoe krijg ik in Nero het wachtrij-bestand op die DVD+RW?

Dit kon ik nog niet vinden in de Help van Nero.
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties en ik groet jullie vriendelijk.

Anton Doove

Hallo !

Klik op NERO-StartSmart, kies bovenin voor: "DVD", klik dan op "DATA", kies voor: "Data-dvd maken".

Selecteer in het scherm dat nu verschijnt de gewenste DVD-recorder (boven onder recorder), en selecteer links de gewenste bestanden.

Dan op: "toevoegen" en branden maar !

Greetz,

Harry.

Reactie naar Harry Snor.

Beste Harry.Dien ik daartoe de DVD+RW eerst in de lade te stoppen of wachten totdat er om wordt gevraagd?

Hoe vind ik in de taakbalk die bestanden welke in de wachtrij staan?
Dat wil ik wel graag weten voordat ik er aan begin.Zo kan ik deze klus beter voorbereiden.

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor je mogelijke reacties en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove

Het maakt niks uit wanneer je de dvd erin stopt. En die bestanden vindt je door dubbelklikken deze computer en dan dubbelklikken op je brander

Reactie naar Mario

Beste Mario.Ik dank je vriendelijk voor je reactie,welke aansluit op die van Harry Snor.
Ik ga dat wel uitproberen. Lukt het niet,dan meld ik mij wel weer en ik groet je nu vriendelijk. Anton Doove

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan