• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost brandstof registratie

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

beginnerexcel

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2020
Voor het bijhouden van de onkosten auto zoasl brandstof, onderhoud, verzekering etc heb ik de eerste opzet gemaakt als bijlage
Vraag:
1. Nu wil ik dit per maand doen om het overzichtelijk te houden of zeggen jullie gewoon 1 data maken

2. Heb de beginstand ingevuld op D13. In C18 vul ik de kms in die worden weergegeven tijdens het tanken. In kolom F lijkt mij dan de formule te staan C18-D13? Echter komt hier de tekst te staan ipv de gereden km? Hoe kan dit.

Daarna is het elke keer C19-C18 etc om de gereden km te krijgen.

3. Km per ltr: In G18 zou ik de km per liter willen en als goed is komt formule D18 / F18 toch?

In kolom D14 en D15 zou ik het totaal verbruik willen zien als kan.

Hoe zouden jullie dit oplossen?

alvast dank

Bijlagen

1. Nu wil ik dit per maand doen om het overzichtelijk te houden of zeggen jullie gewoon 1 data maken
Ik zou zeggen doorlopend. Anders moet je steeds gegevens van de vorige maand overnemen.

3. Km per ltr: In G18 zou ik de km per liter willen en als goed is komt formule D18 / F18 toch?
Nee. Ik neem aan dat in D18 staat hoeveel je getankt hebt. Je weet dan niet hoeveel je verbruikt hebt om het berekende aantal kilometers te rijden.

In plaats van 3 tabellen in 12 tabbladen zou voor 1 tabel in 1 tabblad kiezen.
Een extra kolom met benzine / onderhoud / verzekering / belasting / Boetes / onverwacht / diverse moet je dan toevoegen.
Hier uit kun je makkelijker wat uit filtreren dan later de tabbladen en tabellen samenvoegen.

Dank voor uitleg.
Voorbeelden zitten goed in elkaar? Ga eens kijken naar de mogelijkheden.

Was er niet opgekomen. Ook niet op de formules

Dank voor feedback

Fijne jaarwiseling

Beter een vervelende formule dan een foute formule toch?;)
Ik zou
Code:
=ALS(D20="benzine";C20-MAX.ALS.VOORWAARDEN(C18:C19;D18:D19;$D$18);"")
wijzigen in
Code:
=ALS(D20="benzine";C20-MAX.ALS.VOORWAARDEN($C$18:C19;$D$18:D19;$D$18);"")

Als je dit een "foute formule vind" heb je helemaal gelijk. :(

Heb de tabel aangepast zoals ik denk dat hij zou dienen te worden.
Nu staan bovenin op regel 14 t/m17 de opsomming van het totaal per omschrijving (soort).
Wat is mogelijk om de totalen bij de juiste rubriek te vermelden zodat in een blik het totaal te zien is

Bijlagen

Heb je tabblad clienten, factuuroverzicht, gebruikte factuurnr dan nog wel nodig daar alles nu bij tabblad instellingg staat vermeld?

Dat mag je zelf beslissen, ik zal straks nog eens kijken.
Want je kunt bij instellingen nog wel meer kwijt zoals email en dergelijke.

Terug
Bovenaan Onderaan